השוק

תשובה ממשיך להסתבך: רשות ני"ע דורשת הבהרות על הדחת רואה החשבון

מהבהרות שקיבלה הרשות על החלפת רואי החשבון של קבוצת דלק עולה כי יצחק תשובה השתתף באופן אישי בישיבה עם רואי החשבון החדשים עוד בטרם נפגשו רואי החשבון החדשים עם חברי ועדת הביקורת
ניצן כהן |  2
צילום נתי שוחט פלאש 90 ענבר מרמורי
רשות ניירות ערך דרשה מקבוצת דלק לדחות את אסיפת בעלי המניות ליום רביעי ולגלות מידע נוסף לקראת האסיפה אודות נסיבות החלפת רואי החשבון של הקבוצה EY בדלויט לאחר ש-EY הותירו את הערת ה"עסק חי" לקבוצה.
לאחר בירור שערכה רשות ניירות ערך עם קבוצת דלק התברר כי יצחק תשובה השתתף באופן אישי באחת הפגישות עם רואי החשבון, דבר שהוא אינו שגרתי מאחר והנושא מצוי בשלב הראשון בידי הנהלת החברה, לאחר מיכן בידי ועדת הביקורת, דירקטוריון והאסיפה הכללית ובשום מצב, כניסה של דירקטור לפגישה עם רואי החשבון החדשים שמיועדים להתנות וזאת טרם פגישתם עם חברי ועדת הביקורת.
דבר נוסף שעלה מבירור של הרשות לניירות ערך היה כי קבוצת דלק לא בחנה רואי חשבון אחרים במקום EY אלא קבעה כחלופה ראשונה ויחידה את משרד דלויט במקום EY. דבר נוסף שעלה הוא שהתקיימו מספר דיונים בין הנהלת דליוט להנהלת קבוצת דלק טרם פרסום ההודעה על החלפת EY.
התקשורת בין הנהלת דלויט להנהלת קבוצת דלק התקיימה על פני שנתיים ולטענת קבוצת דלק התקשורת לא עלתה כדי ייעוץ מקצועי שיש בו כדי לפגום בשיקול הדעת של דלויט שאמורים להחליף את EY.
כאן המקום לציין כי התקשורת בין דלויט להנהלת קבוצת דלק בימים בהם קבוצת דלק מעוניינת לסיים את ההתקשרות עם EY מעלה תהיות האם לדלויט היה יד ורגל בבניית הטענות הנוגעות להסרת הערת ה"עסק חי" מהדוחות של קבוצת דלק. קבוצת דלק מכחישים את התהיות הללו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תודה על התיקון
    dw 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתינים לכינוס גם אסיפת נושים, בתקווה עם הסכמה לגיוס אקוויטי מספק שיפצה על תוספת הסיכון אותו תשובה מבקש מאיתנו.
    סגור
  • 1.
    האסיפה היא אסיפת בעלי המניות
    dw 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נושה ועדיין אין אסיפה שלנו, מחזיקי האגח. כנושה אני מבקש כי החברה תגייס כ 200 מלשח בתמורה לדחיה בקובננט האגחים מסוף חודש מאי לכמה חודשים קדימה.
    סגור