השוק

סופרגז נכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות בהשקעה של 40 מיליון שקל

החברה רוכשת את השליטה בשתי חברות אנרגיה סולארית, להן ניסיון מצטבר בהקמת פרויקטים בהיקף של כ-100 מגה ואט; בידי החברות כיום צבר הסכמים להקמת מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף כולל של כ-50 מגה וואט
כפיר אדר | 
כפיר נבון (צילום אלדד רפאלי)
חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מרחיבה את תחומי פעילותה ונכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות. החברה מדווחת היום, כי חברת בת בבעלות מלאה, התקשרה בהסכם עם צד שלישי לרכישת 75% ממניותיהן של שתי חברות פרטיות, שעיקר עיסוקן בייזום, הקמה, ותחזוקה של מערכות ומתקנים סולאריים.
החברות הנרכשות הן בעלות ניסיון מצטבר בהקמת פרויקטים סולאריים בהיקף של מעל ל-100 מגה ואט, והן מתמקדות בשוק הגגות המסחריים והפרטיים. נכון להיום, בידי החברות הנרכשות צבר פרויקטים בהיקף של כ-50 מגה וואט, הכולל  עשרות הסכמי יזמות להקמת מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף של כ-20 מגה וואט בהתאם לאסדרה תעריפית של 45 אג' לקווט"ש, הנמצאים בשלבי הקמה שונים, וכן הסכמים להקמה ומכירה של מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף של כ-30 מגה ואט.
סופרגז תשלם במועד השלמת העסקה סכום של כ-40 מיליון שקל, בניכוי 75% מהחוב פיננסי נטו של החברות הנרכשות. בנוסף, סופרגז תשלם תמורה נוספת בסך שינוע בין 14 ל-64.5 מיליון שקל, שמרביתה מותנית בעמידת החברות הנרכשות ביעדים שהוסכמו בין הצדדים ביחס לכל אחת מהשנים 2021-2025. סופרגז בוחנת אפשרויות שונות למימון הרכישה, בכללם שימוש במקורות עצמיים או ניצול מסגרות אשראי קיימות של החברה. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, ביניהם אישור הממונה על התחרות.
העסקה תואמת את התוכנית האסטרטגית שאימצה סופרגז לשנים הקרובות, במסגרתה שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב תחומית בחצר הלקוח, ותאפשר לה לפעול למימוש תוכנית זו. להערכת סופרגז, שילוב יכולות הליבה שלה עם נכסיהן של החברות הנרכשות, תאפשר את הרחבת המודל העסקי לתחומים נוספים בעולם האנרגיה, ויצירת הזדמנויות למנועי צמיחה נוספים לסופרגז בארץ ובחו"ל. בהתאם, סופרגז עדכנה כי בכוונתה להשקיע משאבים משמעותיים בפעילות החברות הנרכשות במהלך השנים הקרובות, על-מנת לפתח את פעילותן, להרחיב את צבר ההסכמים שלהן, ולמקסם את היכולות של החברות הנרכשות ואת הסינרגיה שלהן עם הפעילות הקיימת של סופרגז. 
חברת סופרגז פרסמה לאחרונה את דוחותיה השנתיים ובהם דיווחה כי סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של כ-560 מיליון שקל, עם עלייה ברווח הנקי לסך של כ-68.1 מיליון שקל ועם צמיחה ב- EBITDA לסך של כ-160.6 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה