השוק

הסטארטאפ שסייע לפפסי ונסטלה גייס 24 מיליון דולר

Seebo המפתחת פתרון AI למפעלים מרחיבה את סבב הגיוס על רקע צמיחה של 400% בשנה האחרונה, במסגרתו נוספו למשקיעי החברה הפניקס ולאומי פרטנרס. קרן ורטקס אשר מושקעת בחברה שילשה את השקעתה

כפיר אדר | 
הנהלת Seebo (צילום יוסי מאסה)
חברת הסטארט-אפ Seebo, המפתחת טכנולוגיה לחיזוי ומניעת בעיות תפוקה ואיכות במפעלי ייצור, מרחיבה את סבב הגיוס מסדרה B ל-24 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ורטקס ונצ'רס אשר שילשה את השקעתה בחברה, בהשתתפות קרן 10D, הפניקס ולאומי פרטנרס. בחברה הושקעו 46 מיליון דולר מאז הקמתה, כולל הסבב הנוכחי.
הטכנולוגיה של Seebo מאפשרת למפעלי ייצור לזהות חוסר יעילות או לחזות שיבושים בתהליך הייצור טרם היווצרותם וכך למנוע הפסדי ייצור בתפוקה ואיכות אשר יכולים להגיע לעשרות ואף למאות מיליוני דולרים בשנה. בין לקוחות החברה נמנים יצרנים מהמובילים בעולם כמו נסטלה, פפסיקו, ג'נרל מילס, ברילה, מונדלז, וחברות ישראליות מובילות כגון כי"ל, תנובה, שטראוס ואסם.
הפתרון של Seebo מעבד מידע שמגיע מקו הייצור, בדרך כלל ממאות עד אלפי חיישנים שונים ואשר מבוזר בבסיסי נתונים שונים. לב הטכנולוגיה של החברה היא בינה מלאכותית המסתמכת על הבנה, תלוית הקשר, של תהליך הייצור הכולל. במקרים רבים ליצרנים אין כלים לאתר את הסיבות לשיבושים וחוסר יעילות בתהליך, מאחר וההקשרים מוסתרים עמוק בתוך הדאטה שנוצר בתהליכי ייצור מורכבים. באמצעות חשיפה של סיבות השורש לחוסר יעילות בתהליכים, התראות ותחזיות אוטומטיות של הגורמים לתקלות בתהליך, Seebo מאפשרת שיפור מתמשך בתהליכים ואיכות הייצור.  
הרחבת סבב הגיוס בוצעה במהלך תקופת צמיחה אקספוננציאלית של החברה אשר גדלה בכ-400% בשנה האחרונה וצירפה לקוחות חדשים רבים וכן התרחבה משמעותית בלקוחות קיימים. במהלך השנה שחלפה יצרנים רבים מתמודדים עם שוק מאתגר ותחרותי יותר בעקבות שיבושי הקורונה. חלק מהיצרנים נאלצו להתמודד עם עליות חסרות תקדים בביקוש למוצרים מסוימים בשל שינוי פתאומי בהרגלי הצריכה. אצל יצרנים אחרים, עלה הצורך לשפר את היעילות ולהוריד הפסדים הנובעים מתהליך ייצור לא יעיל. הפתרון של Seebo סיפק ליצרנים מענה מהיר ואת היכולת להשיג את היעדים הללו ללא צורך ברכישת ציוד חדש או בהקמת קווי ייצור חדשים.
לדברי ליאור עקביא, מנכ"ל Seebo מסר: "הצמיחה המרשימה שעברנו בשנה שחלפה ושאנו ממשיכים לחוות מתאפשרת בזכות הצוות חברי הצוות המוכשרים במרכז הפיתוח שלנו, המשלב בין Data Scientists ומתכנתים איכותיים היוצרים יחד טכנולוגיות שמשנות את הדרך בה פועלים יצרנים מהגדולים בעולם. בעזרת הכפלת כח האדם נגדיל את השפעתנו בתעשייה המהווה שישית מכלכלת העולם ונסייע למותגים הגדולים לפעול בדרך יעילה יותר וכן ברת קיימא יותר".
"שילשנו את ההשקעה אחרי תשעה חודשים שהספיקו לנו לראות מקרוב איך Seebo חוסכת מיליוני דולרים ליצרני המזון והכימיה מהגדולים בעולם ואיך הם מצידם שמחים להרחיב את הפתרון לעוד קווי ייצור״ , אומר ינאי אורון, שותף בקרן ורטקס. "Seebo היא היחידה שנותנת פתרון מוצרי אמיתי שעושה ניתוח ברמת קו ותהליך הייצור הכולל, וזה גם מקור ההצלחה שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה