השוק
המניה שרוצה להיות פייסבוק צונחת ב-14% - האם זו הזדמנות?
חברת סנאפ עברה טלטלות רבות, אבל הצניחה שלה בחודש האחרון ומתחילת השנה האחרונה מסקרנת את המשקיעים. ההכנסות ברבעון האחרון צמחו והרווח הנקי עלה - האם היא מסוגלת לחזור לשיא?

חברת
סנאפ
(-2.65%) (Snap, חברת האם של אפליקציית הצילום סנאפצ'אט), שנסחרת בבורסת ניו יורק תחת הסימול SNAP, עברה טלטלות רבות מאז שהונפקה לראשונה במרץ 2017. בתחילת דרכה, נתקלה החברה בבעיות בתחרות מול פייסבוק (מטא) ואינסטגרם, שלקחו את מודל הסטוריז הייחודי שלה צעד קדימה. בנוסף, עלייתה של טיקטוק והעדפת המשתמשים לתוכן וידאו קצר הפכו את השוק למאתגר עוד יותר.
מאז ההנפקה, מניית החברה הציגה ביצועים תנודתיים. בעוד שבתחילת הדרך היא זינקה בצורה חדה, בהמשך היא נתקלה בקשיים שהובילו לירידות חדות, במיוחד עקב האטה בפרסום הדיגיטלי ושינויים במדיניות הפרטיות של אפל. חלק מהמשקיעים רואים בירידה של 14% במניה מאז תחילת השנה (10% רק מתחילת החודש הנוכחי) כהזדמנות למשקיעים שמאמינים בפוטנציאל ארוך טווח של החברה.
מחיר מניית סנאפ (SNAP) עומד על 9.33 דולר (הרחק משיאה בספטמבר 2021 - אז נסחרה סביב 75 דולר), בעוד שמטא נסחרת במחיר גבוה בהרבה ונושק ל-600 דולר. מניית פייסבוק, לעומתה, עלתה ב-1.8% מתחילת השנה, כשחלק מקרנות הגידור מוכרות אותה בהדרגה, יחד עם מניות אחרות של "שבע המופלאות" (מלבד טסלה, ולמרות תחזיות קודרות על המניה).
למרות הקשיים, ברבעון האחרון של 2024 הציגה סנאפ שיפור משמעותי. ההכנסות צמחו ב-14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. לראשונה מזה תקופה ארוכה, החברה דיווחה על רווח נקי של 9 מיליון דולר, זאת בהשוואה להפסד של 248 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.
סנאפ ממשיכה להשקיע בפיתוח פיצ'רים ייחודיים כמו "Me in the 60's" – כלי מבוסס בינה מלאכותית שמייצר תמונה של המשתמש כאילו חי בשנות ה-60, שזכה ל-900 מיליון צפיות. הצלחות כאלה מגדילות את מעורבות המשתמשים ומושכות מפרסמים.
תחום נוסף שצומח במהירות הוא שירות המנויים Snapchat+, שהכניס לחברה למעלה מ-500 מיליון דולר ב-2024, עם צמיחה שנתית של 131%. מקור הכנסה זה מספק לחברה יציבות כלכלית, במיוחד בתקופות של האטה בפרסום.
מעבר לכך, סנאפ משקיעה בטכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ובינה מלאכותית, מתוך כוונה להוביל את הדור הבא של האינטראקציות החברתיות. לדוגמה, החברה מפתחת כלים המאפשרים למשתמשים "לנסות" מוצרים וירטואליים לפני הרכישה.
עוד ב-
אמנם הדרך עוד ארוכה, אך לאור הצמיחה במספר המשתמשים, העלייה בהכנסות והגיוון במקורות הרווח, נראה שסנאפ מצליחה להתאים את עצמה למציאות הדיגיטלית המשתנה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה