השוק

הסטארטאפ הישראלי הסתבך בארה"ב: נקנס במיליון דולר מהסיבה הזו

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב, ה-FTC, הגיעה להסדר עם חברת AccessiBe בעקבות פרסום "טענות מופרכות" על פתרון נגישות לאתרים. הסטארטאפ הישראלי מדגיש: ההגעה להסדר אינו כולל הודאה באחריות כלשהי, והחברה כופרת לחלוטין בהאשמות ומאמינה שהן מבוססות ברובן על בדיקות לוקות בחסר ומסתמכות על מידע לא עדכני. כל הפרטים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום pixbay)
רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) הכריזה השבוע על הסדר במסגרתו הסטארטאפ הישראלי אקססיבי (AccessiBe), ישלם קנס של מיליון דולר בגין פרסום מטעה של מוצר נגישות מבוסס בינה מלאכותית. החברה, שמוכרת פתרונות לנגישות אתרים, טענה כי הכלי שלה יכול להפוך כל אתר לאתר שעומד בתקני נגישות בינלאומיים, אך לפי ה-FTC, טענות אלו לא נתמכו בראיות מספקות.
במהלך החקירה, ה-FTC ציינה כי AccessiBe פעלה בניגוד לכללים הבסיסיים של פרסום הוגן, בכך שהציגה את הכלי שלה כפתרון "קסם" לנגישות אתרים, על אף תלונות מצד משתמשים ומומחים שטענו כי הוא אינו מספק את הפתרון הנדרש. טענות החברה הובילו עסקים רבים להאמין שהם עומדים בדרישות החוק לנגישות, בעוד בפועל אתרים אלה המשיכו להיות חשופים לתביעות משפטיות.
ההסדר כולל לא רק את תשלום הקנס אלא גם דרישה להפסיק מיידית את הפרסום המטעה. AccessiBe מחויבת לספק מידע מדויק על יכולות המוצר שלה ולבצע שינויים בפרקטיקות השיווק שלה. החברה הגיבה ואמרה כי היא מקבלת את ההסדר.
הסטארטאפ הישראלי מדגיש כי ההסדר עם ה-FTC אינו כולל הודאה באחריות כלשהי. מדובר בחקירה של ה-FTC בין השנים 2019-2022 והחברה כופרת לחלוטין בהאשמות של רשת הסחר הפדרלית, ואף טוענת שאותן האשמות מבוססות ברובן על בדיקות לוקות בחסר, כמו גם שהן מסתמכות על מידע לא עדכני. יותר מכך: התלונה של ה-FTC אינה תוקפת בשום צורה את יכולות הפתרונות הטכנולוגיים של accessiBe להבטיח את עמידתם של אתרי לקוחותיה ברגולציית הנגישות בארה״ב (ה-ADA).
לדברי החברה, ההסדר אליו הגיעה עם ה-FTC מאפשר ל-accessiBe להתרכז במשימה המרכזית לשמה הוקמה החברה. עוד הוסיפו כי עבור עסקים רבים שרוצים להפוך את האתרים שלהם לנגישים לכל, accessiBe היא עדיין אחת מהאופציות המשתלמות הקיימות לעמידה בדרישות ה-ADA, ומאפשרת אינטרנט נגיש יותר.
"אנחנו ממשיכים לשאוף ליצור עולם יותר מכיל, גם ברשת וגם מחוצה לה, וממשיכים לנצל התפתחויות בעולם הטכנולוגיה כדי להציע שירותים מתקדמים יותר. בהתאם למחויבות שלנו לשקיפות, אנחנו ממשיכים לנקוט בצעדים שיבטיחו שקיפות רבה אף יותר בחומרים השיווקיים שלנו", נמסר בשם אקססיבי.
אקססיבי היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2018 על ידי דקל סקופ, גל ויזל ושיר אקרלינג. החברה מפתחת טכנולוגיות מגוונות להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. מאז הקמתה גייסה החברה כ-58 מיליון דולר. פתרונות החברה מותקנים על למעלה מ-160,000 אתרים ברחבי העולם, בין לקוחותיה נמנות חברות ענק כדוגמת OREO, General Electirc ,BMW, Dolce&Gabana ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה