השוק
מכה לכיס של הנהגים בישראל: זה המס הכבד שתשלמו ב-2025
מס הקנייה על רכבים חשמליים בשנת 2025 יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, תצומצם הטבת המס במסגרת "מיסוי ירוק". יש רק בעיה אחת קטנה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טרם חתם על הצו החדש ואם לא יעשה זאת היום, המחירים ירקיעו שחקים ומס יגדל
הנהגים בישראל צריכים לשים לב. כמעט שלושה שבועות אחרי הודעת רשות המסים על הצעתה כי מס הקנייה על רכבים חשמליים לשנת 2025 יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35,000 שקל בסך הכל, כעת הדבר הופך למוחשי וממחר (רביעי) יחולו השינויים בהטבות ובתעריפים. כעת כולם מחכים רק לחתימה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אחרת מס הקנייה ירקיע שחקים.
בשנת 2024, מס הקנייה על רכבים חשמליים עומד על שיעור של 35% עם תקרת הטבה של 50,000 שקל ובהתאם לחוק הטבה זו אמורה להתבטל בשנת 2025, כך שיחול על רכבים חשמליים מס קניה של 83% עם הפחתה שקלית במסגרת הטבת "מיסוי ירוק". הצו שמחכה לאישור והחתימה של השר, מיועד למנוע את ביטול ההטבה, ולהמשיך את מתווה המס המופחת לרכבים חשמליים.
לצד זאת הוצע כי החל מיום 1.1.2025 תצומצם הטבת המס שניתנת לרכבים שאינם חשמליים בהתאם לדרגת זיהום האוויר שלהם (הטבת "מיסוי ירוק"), באמצעות הפחתה שקלית אחידה בדרגות זיהום 1 עד 14 ותוספת מס בדרגה 15. כמו כן, מוצע בצו כי בשנת 2025 בלבד תחול הפחתה נוספת של הטבת מיסוי ירוק ב-750 שקל, כלומר הפחתה במס הקניה תקטן ב-750 שקל ואילו תוספת מס תגדל ב-750 שקל.
מאז שנת 2009, מונהג בישראל מס קניה על רכבים בשיעור של 83%, עם הפחתות שקליות בהתאם לדרגת זיהום האוויר של הרכב (הטבת "מיסוי ירוק") ורמת האבזור הבטיחותי שלו. במסגרת הטבת מיסוי ירוק, מחולקים רכבים ל-15 דרגות בהתאם לרמת הזיהום שהם פולטים (1 – הכי פחות מזהם, 15 – הכי מזהם), כאשר הפחתת המס גדלה ככל שהרכב פחות מזהם.
בצו עליו טרם חתם סמוטריץ', מוצע להפחית את הטבת המס לכל סוגי הרכבים בדרגות זיהום 1 עד 14 באופן זהה, כך שהפער האבסולוטי במחיר בין רכבים שונים יישאר דומה. על מנת ליצור תמריץ לקניית רכבים פחות מזהמים גם בתוך קבוצת הרכבים המזהמים ביותר, מוצע לפצל את קבוצה 15 לשלוש רמות מיסוי שונות. מכיוון שכיום על רכבים בדרגת זיהום אוויר 15 לא חלה כל הפחתת מס, מוצע לקבוע כי מס הקנייה על רכבים אלו יגדל בתוספת שקלית קבועה במתווה עולה.
עם זאת, על מנת להמשיך ולעודד ייבוא של רכבים חשמליים, מוצע להחריג רכבים חשמליים מהמתווה המוצע כך שהפחתת המס עבורם במסגרת מיסוי תכנית "מיסוי ירוק" תישאר ללא שינוי עד סוף שנת 2027. החרגה זו תאפשר לרוכשי רכבים חשמליים להמשיך ליהנות מהטבת מס גם בשנים 2026 ו-2027 וגם בשנת 2025 היא תשפיע על חישוב תקרת ההטבה באופן שיעודד יבוא של רכבים אלה.
עוד ב-
כזכור, תקציב המדינה לשנת 2025 אושר בממשלה, ואיתו הגיעו לא מעט גזירות קשות שיעלו ביוקר לציבור. אחת מהגזירות הללו היא על הרכבים החשמליים בישראל, כאשר נודע כי הוחלט לבטל באופן סופי את התמיכה הממשלתית בהקמת עמדות טעינה למכוניות חשמליות, שהייתה אמורה לעמוד על כ-100 מיליון שקל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה