השוק
האחים אמיר ושופרסל ברבעון מטורף: הרווח הנקי מזנק ב-366%
תוכנית ההתייעלות של האחים אמיר ממשיכה להניב לשופרסל תוצאות שיא: הרווח התפעולי מזנק ב-137%, חלקם בזכות מכירת פייבוקס, החוב הפיננסי מצטמצם במעל 80%
שופרסל רושמת רבעון נוסף של תוצאות שיא. ברבעון השלישי של השנה שופרסל מציגה צמיחה משמעותית בכל הפרמטרים הפיננסיים המרכזיים, תוך הצגת גידול בהכנסות, ברווח הגולמי, ברווח התפעולי וברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל. מניית שופרסל עלתה ב-108.5% מתחילת השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-4.1 מיליארד שקל, גידול של כ-6.4% לעומת כ-3.85 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה זו נתמכה בעלייה של 6.8% במכירות בחנויות זהות של שופרסל, לצד גידול של 6.6% במכירות החנויות הזהות של רשת Be.
הרווח הגולמי הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל, כ-28.5% מההכנסות, לעומת 1.01 מיליארד שקל (26.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשיפור של 15.6%, שנבע מגידול בהכנסות ומהתייעלות בעלויות.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות עמד על 266 מיליון שקל, 6.5% מההכנסות, לעומת 138 מיליון שקל (3.6%) ברבעון המקביל, גידול של 92.8%. לאחר הכנסות אחרות, הרווח התפעולי הסתכם ב-330 מיליון שקל, 8% מההכנסות, לעומת 139 מיליון שקל (3.6%) בתקופה המקבילה – עלייה של 137%. ההכנסות האחרות עמדו על 64 מיליון שקל, כולל רווח של כ־44 מיליון שקל בעקבות מכירת פייבוקס.
ה-EBITDA זינק ב-38.6% והסתכם ב-528 מיליון שקל, 12.9% מההכנסות, לעומת 381 מיליון שקל (9.9%) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי קפץ ל-238 מיליון שקל, 5.8% מההכנסות, לעומת 51 מיליון שקל בלבד (1.3%) ברבעון המקביל. מדובר בגידול של 366%.
החוב הפיננסי נטו ירד בצורה משמעותית ל-206 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-1.16 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמצום של כ-82%.
מגזר הקמעונאות
הכנסות המגזר עלו ב-6.3% ל-3.78 מיליארד שקל, לעומת 3.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל. המכירות למ"ר בחנויות הפיזיות זינקו ב-10.7%. היקף המכירות של המותג הפרטי ירד ל-23.6% מהמכירות לעומת 26.5% בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות במגזר הקמעונאות עלה ב-125% והסתכם ב-232 מיליון שקל, 6.1% מההכנסות, לעומת 103 מיליון שקל (2.9%) ברבעון המקביל. עם זאת, הגידול במכירות בחנויות הפיזיות היה גבוה מהגידול באתר האונליין; חלקו היחסי מהמכירות ירד ל-17.1% לעומת 17.9% ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות המגזר עלו ב-6.3% ל-3.78 מיליארד שקל, לעומת 3.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל. המכירות למ"ר בחנויות הפיזיות זינקו ב-10.7%. היקף המכירות של המותג הפרטי ירד ל-23.6% מהמכירות לעומת 26.5% בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות במגזר הקמעונאות עלה ב-125% והסתכם ב-232 מיליון שקל, 6.1% מההכנסות, לעומת 103 מיליון שקל (2.9%) ברבעון המקביל. עם זאת, הגידול במכירות בחנויות הפיזיות היה גבוה מהגידול באתר האונליין; חלקו היחסי מהמכירות ירד ל-17.1% לעומת 17.9% ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר Be
הכנסות רשת Be צמחו ב-7.4% והסתכמו ב-290 מיליון שקל, לעומת 270 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי במגזר זה ירד לכ-1 מיליון שקל בלבד (0.3% מההכנסות) לעומת 4 מיליון שקל (1.5%) ברבעון המקביל, בשל הוצאות על מיתוג מחדש ופתיחת חנויות חדשות.
הכנסות רשת Be צמחו ב-7.4% והסתכמו ב-290 מיליון שקל, לעומת 270 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי במגזר זה ירד לכ-1 מיליון שקל בלבד (0.3% מההכנסות) לעומת 4 מיליון שקל (1.5%) ברבעון המקביל, בשל הוצאות על מיתוג מחדש ופתיחת חנויות חדשות.
עוד ב-
מגזר הנדל"ן
הכנסות המגזר עלו ב-7.8% ל-69 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות עליית המדד וגידול בכמות השטחים להשכרה. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן הסתכם ב-52 מיליון שקל (75.4% מההכנסות), עלייה מ-48 מיליון שקל (75%) בתקופה המקבילה.
הכנסות המגזר עלו ב-7.8% ל-69 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות עליית המדד וגידול בכמות השטחים להשכרה. הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן הסתכם ב-52 מיליון שקל (75.4% מההכנסות), עלייה מ-48 מיליון שקל (75%) בתקופה המקבילה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.שופרסל מובילה באמינות בטיחות ניקיון והלקוחות ! (ל"ת)דוד 11/2024/26הגב לתגובה זו0 0סגור