השוק
תדיראן מציגה: יותר מזגנים אבל ירידה בהכנסות – כך הגיבה המניה
ישראל קונה יותר מזגנים, וזה בולט בדוחות הרבעון השלישי של תדיראן: מגזר מוצרי הצריכה אחראי על מעל מחצית מהכנסות החברה ורשם זינוק של 9.6% ברווח התפעולי
מניית תדיראן זינקה היום ב-10% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי. זאת, למרות שההכנסות ברבעון רשמו ירידה של 6.8% לכ-599 מיליון שקל, לעומת כ-642.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מוסברת בעיקר בעיתוי ההכרה בהכנסות מפרויקטי אגירה. החברה רשמה עלייה ב-EBITDA ושיפור בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. הכנסות מגזר מוצרי הצריכה (בעיקר מזגנים) עמדו על כ-318.4 מיליון שקל, עלייה של 5.7% בהכנסות; .
ההכנסות והרווח התפעולי במגזר מוצרי הצריכה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה, הציגו עלייה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד בזכות עלייה בכמות המזגנים שנמכרו ושיפור בעלויות הרכש וההובלה. הכנסות הרבעון השלישי במגזר זה גדלו ב-5.7%, והרווח התפעולי צמח ב-9.6%. תדיראן מעריכים כי שיעור הרווח התפעולי השנתי של 2024 יעמוד בטווח של 7%-8%.
במגזר האנרגיה בישראל, ההכנסות עלו בתשעת החודשים הראשונים של השנה, בעיקר בשל עיתוי ההכרה בהכנסות מפרויקטי אגירה. לעומת זאת, מגזר האנרגיה באירופה סובל מהאטה מתמשכת מאז תחילת 2023, עקב ירידת מחירי החשמל, עלייה בריביות, עודפי מלאים, ירידת מחירי פאנלים ועדכון תמריצים בסקטור הביתי. שיעור הרווח התפעולי בנטרול הוצאות חד פעמיות ברבעון עמד על 6.5%, לעומת 4.9% ברבעון המקביל, בזכות שיפור בעלויות הרכש בפרויקטי אגירה ובמערכות סולאריות.
הרווח הגולמי של קבוצת תדיראן עמד על כ-124.7 מיליון שקל, גידול של 17.7% לעומת כ-105.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-20.8%, לעומת 16.5% ברבעון המקביל, כתוצאה משיפור עלויות הרכש וההובלה.
הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-8.4% לכ-53.5 מיליון שקל, 8.9% מההכנסות. זאת, בהשוואה ל-7.7% ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA זינק ב-9.2% ל-67.2 מיליון שקל, שיעור EBITDA של 11.2% לעומת 9.6% בתקופה המקבילה.
הרווח הנקי ירד ב-18% ועמד על 32.8 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בגלל שערוכי אופציות שנרשמו ברבעון המקביל.
בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, ההון העצמי של הקבוצה עלה לכ-549.2 מיליון שקל, לעומת 510.2 מיליון שקל בסוף שנת 2023.
בתכנית האסטרטגית שהציגה תדיראן לשנת 2026, היא אשררה את יעדיה: שיעור רווח תפעולי של 10% בשני מגזרי הפעילות שלה ויעד הכנסות של 3 מיליארד שקל. במגזר מוצרי הצריכה החברה מתכננת להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום מיזוג האוויר בישראל, עם יעד הכנסות של 1.2 מיליארד שקל. במגזר האנרגיה החברה תתמקד בצמיחה על בסיס יכולותיה הנוכחיות ובזכות התפתחויות רגולטוריות בשווקים כמו אירופה, איטליה וישראל, כולל תחום אגירת האנרגיה. יעד ההכנסות למגזר עומד על 1.8 מיליארד שקל.
עוד ב-
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו ממשיכים לראות את מגמת השיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית שלנו. זאת לצד המשך השיפור בהיקף ההכנסות של מגזר הצריכה, לאור גידול כמותי במכירות המזגנים והעונתיות המאפיינת את המגזר. במגזר האנרגיה ראינו שיפור בשיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי, שנבע בעיקר משיפור עלויות הרכש בפרוייקטי אגירה ומערכות סולאריות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה