השוק

למרות המלחמה: 52,000 לקוחות הצטרפו לפלאפון ברבעון האחרון

פלאפון מסכמת את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה עם יציבות בהכנסות למרות פגיעה של כ-20 מיליון שקל עקב השפעות המלחמה
מערכת ice | 
אילן סיגל מנכ"ל פלאפון ו-yes (צילום Magma Images, רמי זרנגר, פלאש 90/ שריה דיאמנט)
חברת הסלולר פלאפון  הציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024. למרות המלחמה פלאפון שמרה על הכנסות יציבות ואף רשמה מגמת עלייה קלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
למרות השפעות המלחמה שגרמו לפגיעה בהכנסות משירותי נדידה בסכום של כ-20 מיליון שקל, החברה שמרה על יציבות בהכנסות הכוללות, כ-506 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-365 מיליון שקל, ירידה קלה של כ-1.6% לעומת הרבעון הקודם. עם זאת, החברה הציגה גידול בהכנסות מציוד קצה, שעמדו על 141 מיליון שקל, עלייה של כ-4.4%, בעיקר בעקבות מכירת מכשירים נוספים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה פלאפון גידול של 0.2% בהכנסות. מהחברה נמסר כי פלאפון היא מבין החברות היחידות שעל אף השפעות המלחמה (שהסתכמו כאמור בכ-20 מיליון שקל, בעיקר משירותי נדידה) עולות בסך ההכנסות בתקופת המלחמה.
פלאפון רשמה צמיחה משמעותית במנויי דור 5. במהלך הרבעון החברה הוסיפה כ-52 אלף מנויים לדור 5, מה שהביא את סך המנויים ליותר מ-1.2 מיליון, המהווים כ-53% מסך מנויי הפוסטפייד של החברה. כמו כן, ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) עלתה ל-46 שקלים, גידול של 2 שקלים לעומת הרבעון הקודם.
במישור התפעולי, הרווח התפעולי של פלאפון ירד ב-11.9% והסתכם ב-52 מיליון שקל. הירידה ברווח התפעולי נבעה ממספר גורמים, כולל הירידה בהכנסות משירותי נדידה והוצאות נוספות. הרווח הנקי הציג ירידה של 20.8%, והסתכם ב-38 מיליון שקל; סך הרווח הנקי המתואם, 41 מיליון שקל, ירד ב-16.3%.
ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים והפחתות) ירד ב-7.4% והסתכם ב-187 מיליון שקל, בעוד שה-EBITDA המתואם הסתכם ב-191 מיליון שקל, ירידה של כ-5.9%. בנטרול השפעות המלחמה על פעילות הנדידה וההפרשה לקרן אוניברסלית, ה-EBITDA המתואם היה עולה בכ-6%.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "פלאפון ממשיכה לצמוח על אף השפעות המלחמה, מה שמעיד על חוסנה ועוצמתה של החברה. אנו ממשיכים להיות השחקן המוביל את התפתחות דור 5 בישראל, עם השקת שירותי MAX G5 המשדרגת את חווית הגלישה הסלולרית וממשיכים לצמוח במנויי דור 5 ,במקביל לעלייה בכמות המנויים בחברה. מנויי דור 5 עומדים כבר על למעלה מ-1.2 מיליון המהווים כ-53% מסך מנויי הפוסטפייד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה