השוק

רכבת ישראל בהפסדים של מאות מיליונים: כעת הגיעה ההחלטה הקשה

ממשלת ישראל תתכנס מחר כדי לדון בהמלצת דירקטוריון רכבת ישראל, המציע מהלך דרמטי, בעקבות הפסדים של מאות מיליוני שקלים לאורך מספר שנים
מערכת ice |  2
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
רכבת ישראל פרסמה בחודש אוגוסט האחרון את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2024, שלדבריה מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית, על רקע כניסתו לתוקף של הסכם ההפעלה והפיתוח שמבטא את תהליך ההתפתחות והייצוב של החברה. כזכור, הדו"ח פורסם יום לאחר העלאת דירוג החברה והאג״ח לדרגת Aaa, על ידי חברת הדירוג ״מידרוג״. 
על פי דיווח שפורסם הערב (ראשון) ב"דה מרקר", מחר תדון הממשלה בהמלצתו של דירקטוריון החברה הממשלתית רכבת ישראל, לסגור את שתי החברות הבנות שלה, חברת 'רכבת מטענים' וחברת 'פיתוח מתחמי רכבת ישראל'. זאת כאשר על פי הדיווח, צפויה הממשלה לאשר את ההמלצה.
המלצת הדירקטוריון מגיעה בעקבות הפסדים גדולים כספיים עצומים לאורך 8 שנים, אשר מוערכים במאות מיליוני שקלים. על פי הצעת הדירקטוריון, מדובר במהלך שימזג את שתי החברות לתוך רכבת ישראל, כאשר על מנת שמהלך שכזה יצא לפועל, נדרשת רשות התחרות לאשר אותו.
רק לאחרונה פרסמו ברכבת ישראל על צעד משמעותי בפיתוח תשתיות התחבורה בישראל. זאת כאשר הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה הקמת מקטע חדש במסילה המהירה לבאר שבע. המקטע, שאורכו כ-60 קילומטרים, ישתרע ממחלף שורק ועד לתחנת הרכבת באר שבע צפון, ויכלול שתי מסילות מחושמלות המיועדות לרכבות מהירות שיוכלו לנוע במהירות של עד 250 קמ"ש.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התחליף
    מוטי201 11/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחליף לרכבת יותר יקר. רכבת צריכה להיות מסובסדת על חשבון הרכבים הפרטיים. ליטר דלק צריך לעלות 58 ש"ח.
    סגור
  • 1.
    רבת ישראל
    רחל 11/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשנותנים לפרה לשמור על השמנת ככה זה נראה שרת התחבורה מומחית בלקלקל כל דבר שהיא נוגעת אז הנה התשובה
    סגור