השוק
רכבת ישראל בהפסדים של מאות מיליונים: כעת הגיעה ההחלטה הקשה
ממשלת ישראל תתכנס מחר כדי לדון בהמלצת דירקטוריון רכבת ישראל, המציע מהלך דרמטי, בעקבות הפסדים של מאות מיליוני שקלים לאורך מספר שנים
רכבת ישראל פרסמה בחודש אוגוסט האחרון את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2024, שלדבריה מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית, על רקע כניסתו לתוקף של הסכם ההפעלה והפיתוח שמבטא את תהליך ההתפתחות והייצוב של החברה. כזכור, הדו"ח פורסם יום לאחר העלאת דירוג החברה והאג״ח לדרגת Aaa, על ידי חברת הדירוג ״מידרוג״.
על פי דיווח שפורסם הערב (ראשון) ב"דה מרקר", מחר תדון הממשלה בהמלצתו של דירקטוריון החברה הממשלתית רכבת ישראל, לסגור את שתי החברות הבנות שלה, חברת 'רכבת מטענים' וחברת 'פיתוח מתחמי רכבת ישראל'. זאת כאשר על פי הדיווח, צפויה הממשלה לאשר את ההמלצה.
המלצת הדירקטוריון מגיעה בעקבות הפסדים גדולים כספיים עצומים לאורך 8 שנים, אשר מוערכים במאות מיליוני שקלים. על פי הצעת הדירקטוריון, מדובר במהלך שימזג את שתי החברות לתוך רכבת ישראל, כאשר על מנת שמהלך שכזה יצא לפועל, נדרשת רשות התחרות לאשר אותו.
עוד ב-
רק לאחרונה פרסמו ברכבת ישראל על צעד משמעותי בפיתוח תשתיות התחבורה בישראל. זאת כאשר הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה הקמת מקטע חדש במסילה המהירה לבאר שבע. המקטע, שאורכו כ-60 קילומטרים, ישתרע ממחלף שורק ועד לתחנת הרכבת באר שבע צפון, ויכלול שתי מסילות מחושמלות המיועדות לרכבות מהירות שיוכלו לנוע במהירות של עד 250 קמ"ש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.התחליףמוטי201 11/2024/04הגב לתגובה זו0 0התחליף לרכבת יותר יקר. רכבת צריכה להיות מסובסדת על חשבון הרכבים הפרטיים. ליטר דלק צריך לעלות 58 ש"ח.סגור
-
1.רבת ישראלרחל 11/2024/04הגב לתגובה זו1 0כשנותנים לפרה לשמור על השמנת ככה זה נראה שרת התחבורה מומחית בלקלקל כל דבר שהיא נוגעת אז הנה התשובהסגור