השוק

הנפט עולה ב-2% וחוצה את רמת ה-70 דולר לחבית

שבוע המסחר התחיל כשהנפט מתחזק ב-2% וחוצה את רמת ה-70 דולר לחבית; מה שמדאיג את המשקיעים זו המתיחות בין ישראל לאיראן וההמתנה למתקפה ישראלית כשלזה נוספה הורדת הריבית בסין
ניצן כהן | 
מחיר הנפט יזנק בעקבות המלחמה (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, עטייה מוחמד)
המסחר בבורסות נפתח היום אחרי חופשת סוף השבוע והנפט מזנק ב-2% וחוצה את רמת ה-70 דולר לחבית. שני גורמים משמעותיים לוחצים היום את הנפט לעליות. הגורם הראשון הוא כמובן המתיחות בין ישראל לאיראן אליה הצטרף גורם חדש והוא הורדת הריבית בסין ב-0.25%.
שילוב של שני הגורמים האלה עושה לא טוב למחירי הנפט ומכאן הוא גם מעיב על המסחר בשווקים הפיננסיים. אם כן, המתיחות בין איראן לישראל וההמתנה למתקפה ישראלית על איראן מגבירה את החששות מכך שאיראן תגמול על מתקפה כזו באמצעות תקיפה של אתרי הפקת נפט ברחבי המזרח התיכון ותקיפה כזו עלולה לשבש (מאוד) את צד ההיצע של הנפט העולמי.
הגורם השני שנוסף לאחרונה הוא הורדה של הריבית בסין בשיעור של 0.25%. סין היא היבואנית הגדולה בעולם של נפט והורדת ריבית שם אמורה לייצר צמיחה ומכאן להגדיל את הביקוש לאנרגיה ומכאן הדרך לעלייה בביקוש לנפט קצרה מאוד.
אם כן, כרגע בוול סטריט חוששים מפני מצב בו יפגע צד ההיצע של הנפט כשבמקביל יגדל צד הביקוש ומכאן המחיר מזנק היום ב-2% וחוצה את רמת ה-70 דולר לחבית.
תגיות נפט
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה