השוק

דרמה בשוק האלקטרוניקה הישראלי: מייסד ניסטק בדרך לעסקת ענק

יצחק ניסן, מייסד ובעלים של ניסטק במו"מ עם קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית לגאסי לפי שווי של 900 מיליון שקל, כאשר לגאסי תרכוש 15%-20% מהחברה
מערכת ice | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
בימים אלה מתגבשת עסקה משמעותית בענף האלקטרוניקה הישראלי. יצחק ניסן, מייסד ובעלים של ניסטק, חברה מובילה בתכנון וייצור רכיבים אלקטרוניים, נמצא במגעים מתקדמים עם קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית לגאסי. העסקה המתהווה צפויה להעריך את ניסטק בשווי של 900 מיליון שקל, כאשר לגאסי תרכוש 15%-20% מהחברה.
ניסטק, שנוסדה ב-1985, היא סיפור הצלחה ישראלי מובהק. החברה, המעסיקה כיום 900 עובדים בארבעה אתרי ייצור ברחבי הארץ, מציגה מחזור הכנסות שנתי של כ-300 מיליון שקל ורווח נקי של כ-50 מיליון שקל. מעבר לפעילותה העצמאית, ניסטק היא גם בעלת השליטה (52.6%) באלטק, יצרנית מעגלים מודפסים הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 70 מיליון דולר.

על פי הפרסום בכלכליסט, העסקה המתגבשת מסמנת צומת דרכים משמעותי עבור יצחק ניסן, שהקים את ניסטק לפני כמעט 40 שנה. זהו למעשה האקזיט הראשון של ניסן מאז הקמת החברה, ומשקף את התפתחותה של ניסטק מחברת ייעוץ קטנה לשחקן משמעותי בתעשיית האלקטרוניקה הישראלית והעולמית. לאורך השנים, ניסטק הרחיבה את פעילותה באמצעות רכישות אסטרטגיות, כולל מפעלים בצפון הארץ שהיו על סף פשיטת רגל.
מצד שני של העסקה עומדת קרן לגאסי, קרן פרייבט אקוויטי צעירה יחסית שהוקמה לפני כשלוש שנים. הקרן, שגייסה 200 מיליון שקל, מתמקדת בהשקעות בחברות משפחתיות בינוניות. ההשקעה בניסטק תהיה ההשקעה החמישית של הקרן, המצטרפת לפורטפוליו מגוון הכולל חברות בתחומי הלוגיסטיקה, בטיחות אש, כלי עבודה וציוד חקלאי.
עסקה זו משקפת מגמות רחבות יותר בכלכלה הישראלית: התבגרות של חברות טכנולוגיה ותיקות, כניסה של הון פרטי לתעשיות מסורתיות יותר, והתעניינות גוברת בחברות המשלבות יכולות טכנולוגיות עם ייצור מקומי. היא גם מדגימה את החוסן של תעשיית האלקטרוניקה הישראלית, שממשיכה לצמוח ולמשוך השקעות משמעותיות, גם בתקופות של אי-ודאות כלכלית וגיאופוליטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה