השוק

מדינת ישראל תרוויח 1.5 מיליארד דולר: הסכם הגז החדש באירופה נחשף

מדינת ישראל בדרך לשנות את פני האנרגיה באירופה, כשהיא נמצאת במגעים מתקדמים לחתימת הסכם מול קפריסין, במסגרתו המדינה תניח צינור גז מאסדות כריש ותנין היישר לאי השכן, מה שישמש כמעבר של גז לאירופה כולה. המהלך צפוי להכניס למדינה כ-1.5 מיליארד דולר, ולהפסיק את התלות של אירופה בנפט של רוסיה
מערכת ice | 
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י, shutterstock)
מדינת ישראל בדרך לחתום על הסכם מטורף שישנה את פני האנרגיה באירופה כולה. ההסכם המדובר הוא מול קפריסין, במסגרתו ישראל תניח צינור גז מאסדות כריש ותנין היישר לאי השכן, מה שישמש כמעבר של גז לאירופה כולה.
על פי הדיווח הבוקר (שישי) ב-YNET, המהלך צפוי להכניס למדינת ישראל סכום שמוערך ב-1.5 מיליארד דולר (כ-5.7 מיליארד שקל). אחרי שהסכם ייחתם, קפריסין תהפוך למדינה השלישית אליה ישראל מוכרת גז, אחרי ירדן ומצרים. שני המאגרים נחשבים לקרובים היותר לקפריסין, במרחק של כ-200 ק"מ בלבד מהאי השכן, ולפיכך הם אלה שנבחרו למהלך. החוזה הראשוני שייחתם הינו ל-10 שנים.
אחרי שההסכם ייחתם, הגז מישראל יוכל לעבור דרך קפריסין ישירות לאירופה, מה שיחזק את מעמדה ואת חשיבותה של ישראל ביבשת. המהלך הוא קריטי עבור אירופה כולה, שכן מאז פתיחת מלחמת אוקראינה רוסיה והסנקציות שהוטלו על המשטר של ולדימיר פוטין, ייצוא הנפט והגז לאירופה ירד בצורה דרסטית, מה שגרם למשבר אנרגיה חמור ביבשת.
על פי הדיווח, מתקיימים מגעים מתקדמים בין חברת אנרג'יאן וממשלת קפריסין, בתמיכת שר האנרגיה אלי כהן ושר האנרגיה הקפריסאי ג'ורג' פפנסטאסיו, להשלמת המהלך החשוב. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה