השוק

ניומד אנרג'י קיבלה אשראי של 400 מיליון דולר משני בנקים בישראל

ניומד אנרג'י נערכת לפירעון סדרת הענק "לוויתן בונד" בשנה הבאה ולהרחבת יכולת ההפקה של מאגר לוויתן; השותפות חתמה על הסכם לקבלת אשראי בנקאי בהיקף של 400 מיליון דולר משני בנקים מקומיים
ניצן כהן | 
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים, פלאש 90, shutterstock)
נימוד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה השלימה היום הסכם עם שני בנקים בישראל להעמדת אשראי בהיקף של 400 מיליון דולר. האשראי שניתן לחברה מיועד לשימושים השוטפים של החברה ולהשקעות בפיתוח מאגר לוויתן.
ההסכמים כאמור נחתמו מול שני בנקים ישראלים בהיקף של 200 מיליון דולר כל אחד.
מסגרות האשראי מיעודות לשמש את השותפות בפעילותה השוטפת לרבות קידום שלב 1ב' של לוויתן אשר יאפשר את הגדלת יכולת ההפקה מהמאגר לכמות של כ-21 BCM בשנה, וכן כחלק מהיערכותה של השותפות לפירעון סדרת "לוויתן בונד" 2025 בהיקף כספי של  600 מיליון דולר, בחודש יוני 2025.
ההלוואות האמורות תישאנה ריבית שנתית על בסיס שיעור ריבית SOFR בתוספת מרווח בטווח של 2.5% עד 3.2%. יצוין כי מסגרת האשראי החדשה מאחד הבנקים מחליפה מסגרת אשראי קיימת מבנק זה, בהיקף של 100 מיליון דולר אשר הועמדה לשותפות בחודש מרץ השנה.
לשותפות זכות לפירעון מוקדם של כל אחת מההלוואות, בכל עת, ללא עמלת פירעון מוקדם, וההלוואות אינן מובטחות בשיעבודים, למעט שיעבוד שלילי על התמלוגים מחזקות כריש ותנין. העמדת מסגרות האשראי נקבעו בהתאם לתנאים מקובלים בשוק, כולל אמות מידה פיננסיות, תנאי פירעון וכו'.
יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy: ״אנו מניחים את התשתית הפיננסית לקידום שלב 1ב׳ של לוויתן, שהינו עוגן אסטרטגי לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ומקור מרכזי של גז טבעי בעבור מדינות האזור. אנו ממשיכים לקדם את הרחבת לוויתן במרץ בכדי להביא בשורה למשק האנרגיה המקומי, האזורי והגלובלי".
צחי חבושה, סמנכ״ל הכספים של NewMed Energy: ״מהלך זה הינו חלק מיישום האסטרטגיה הפיננסית שלנו לפיתוח נכסי השותפות תוך שמירה על תזרים חזק וגמישות פיננסית. פעולה זו היא עדות נוספת להבעת האמון של המערכת הבנקאית במשק הגז הישראלי בכלל וב- NewMed Energy בפרט״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה