השוק

סוכנות הפיננסים המתרסקת בישראל תינצל? זו העסקה שמתבשלת

העסקה המתגבשת עם סוכנות הביטוח הפנסיוני ארבע עונות לרכישת מניות בסכום משמעותי, צפויה להזרים כספים לקופת הנושים של נטו, שצברה חוב של כ-120 מיליון שקל
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
סוכנות הפיננסים נטו, השנייה בגודלה בישראל, עומדת על סף עסקה משמעותית עם סוכנות הביטוח הפנסיוני ארבע עונות. לאחר שלושה שבועות של משא ומתן אינטנסיבי, מנהלי ההסדר של נטו הודיעו על גיבוש מתווה לרכישת מניות בנטו תמורת סכום משמעותי. העסקה המתגבשת צפויה להזרים כספים לקופת הנושים של נטו, שצברה חוב של כ-120 מיליון שקל. מנהלי ההסדר, עו"ד ליזה חדש ועו"ד ישראל בכר, רואים בעסקה בשורה חיובית לכל המעורבים, במיוחד לנושי החברה ולסוכני הביטוח שלה.
על פי הפרסום ב-YNET, ארבע עונות, הנמצאת בבעלות אי.בי.אי בית השקעות, מתוארת כחברה ציבורית יציבה ובעלת איתנות פיננסית. העסקה המתגבשת מגיעה על רקע סכסוך עסקי קודם בין נטו לבין אי.בי.אי וארבע עונות, שהחל להתפתח לאחר שארבע עונות רכשה 30% מתזרים המזומנים העתידי של נטו במרץ האחרון. ב-1 בספטמבר 2024 נחתם הסכם עקרונות בין הצדדים בניסיון לפתור את המחלוקות, והעסקה הנוכחית נראית כהמשך ישיר של מאמצים אלו.

נטו, שהחלה את פעילותה ב-1993, מנהלת תיקי לקוחות בהיקף של כ-28 מיליארד שקל ומשרתת כ-50 אלף לקוחות פעילים. החברה מעסיקה כ-200 סוכני ביטוח פנסיוני כפרילנסרים וכ-40 עובדי מטה. מנהלי ההסדר מדגישים כי כספי המבוטחים מוגנים ומצויים בבטחה אצל חברות הביטוח והגופים המוסדיים, במטרה להרגיע חששות אפשריים של לקוחות החברה.
העסקה המתגבשת מהווה חלק מתוכנית הבראה רחבה יותר לנטו. מנהלי ההסדר מצהירים על כוונתם לגבש הסדר חוב שיציע דיבידנד של 100% לנושי החברה, תוך שילוב של מקורות החברה והכנסת המשקיע החדש. הם מקווים להשלים את מתווה ההסכמות עם ארבע עונות בלוחות זמנים קצרים ולהוביל את נטו לדרך חדשה בהליך שיקומי.
התפתחות זו מדגימה את הדינמיקה המורכבת בשוק הביטוח והפיננסים בישראל, כאשר חברות גדולות נאלצות להתמודד עם אתגרים פיננסיים ומבניים. העסקה בין נטו לארבע עונות, אם תושלם, עשויה להוות מודל לשיתופי פעולה עתידיים בענף ולהדגים כיצד ניתן לפתור משברים פיננסיים תוך שמירה על האינטרסים של הלקוחות, העובדים והנושים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה