השוק

אילן רביב ל-ice: נתנגד להארכת כהונת דירקטור שיתמוך באיתמר דויטשר

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב מאתגר היום את חוק החברות שנתן לדירקטוריון סמכות לשקול את טובת החברה על פני טובת בעלי המניות ואומר ל-ice כי דח"צ שיתמוך באובר-רולינג הנוגע לשכרו של איתמר דויטשר, יתקל בהתנגדות של מיטב להארכת כהונתו
ניצן כהן | 
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, אילן רביב, אומר היום ל-ice כי מיטב תתנגד להארכת מינוי של כל דירקטור חיצוני שיתמוך באישור התגמול של איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה. דויטשר קיבל בשנת 2023 76 אלף אופציות למניות החברה בשווי כספי כולל של 24 מיליון שקל  כשתוספת המימוש שלהן עומדת על 1,886 שקל. האופציות אמורות לפקוע ב-3 נקודות זמן: יולי 2025, יולי 2026 ויולי 2027.
מחיר מניית אלקטרה בבורסה עומדת כרגע על 1,401 שקל  כך שהאופציות נמצאות עמוק מחוץ לכסף ומה שנותר לדויטשר זה או לתת לאופציות לפקוע ולהיפרד מהטבה בשווי של 24 מיליון שקל (על הנייר) או לבקש הארכת תוקף מבעלי המניות כך שתינתן אורכה למניה להיכנס לכסף.
כך או אחרת, דויטשר ביקש הארכת תוקף של האופציות ובהצבעה שהתקיימה לפני מספר ימים הוחלט שלא לקבל את הבקשה של דויטשר מה שמותיר לו את האופציה של לבקש מהדירקטוריון לבצע אובר-רולינג להחלטה, כלומר הדירקטוריון יכול לכפות על בעלי המניות לקבל את הבקשה של דויטשר.
המשקיעים המוסדיים הגדולים באלקטרה הם חברות הביטוח מגדל שמחזיקה בכ-11%, כלל ביטוח שמחזיקה ב-7.6% מהחברה והחברות מנורה והפניקס שמחזיקות בכ-6% כל אחת.

נושא האובר-רולינג הוא נושא שנוי במחלוקת בשל העובדה שהוא מאפשר לדירקטוריון לכפות החלטות על בעלי המניות שהם למעשה "הבעלים" של החברה. וכאן יש התנגשות שכן בעלי המניות הם אלה שממנים את הדירקטורים כשלאחר שאלה מונו הם חבים חובת נאמנות לחברה למרות שתיאורטית לפחות הם פועלים בסוג של שלוחים של בעלי המניות.
לעתים יש התנגשות בין העמדות של בעלי המניות לעמדות הדירקטוריון שכן יכול להיווצר מצב בו בעלי המניות מבקשים שהחברה תבצע פעולות שנוגדות את האינטרס שלה אבל הן פועלות בהתאם לאינטרס שלהם ואז הדירקטוריון צריך לקבל החלטות בשים לב שהוא חבר חובת נאמנות לחברה.
ההתנגשות הזו פועלת גם בנושאי שכר וזה אומר שבעלי המניות כמו במקרה של אלקטרה (אבל זה נכון גם במקרים כמו חברת החיתום IBI, קרסו מוטורוס וכן הלאה), לא מעוניינים להאריך את תוקף ההטבה שהם נתנו למנכ"ל החברה אבל הדירקטוריון עשוי לחשוב שהאינטרס של החברה הוא לתגמל את המנכ"ל מסיבות שונות ומגוונות ולכן ניתנה לדירקטוריון האופציה לעשות אובר-רולינג להחלטה של בעלי המניות.
אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב רוצה לאתגר את ההתנגשות המובנית הזו שנוצרת מפעם לפעם בין הדירקטוריון לבעלי המניות והוא אומר ל-ice כי "מיטב תתנגד להארכת הכהונה של דח"צים באלקטרה שיתמכו באובר רולינג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה