השוק

בהמתנה להתפתחויות במלחמה: הדולר מתחזק ב-1.5% ל-3.78 שקל

המסחר בשוק המט"ח נפתח היום כשהדולר מתחזק ב-1.5% לרמה של 3.78 שקל; ההתחזקות של הדולר אמנם ברורה מאליה (התחממות הגזרה מול איראן) אבל החדשות "הטובות"  הן שההתחזקות של הדולר מתונה הרבה יותר מכפי שהשתקף בסוף השבוע במסחר בחוזים
ניצן כהן | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח מתנהג פחות או יותר בהתאם לתחזיות. הדולר מתחזק הבוקר ב-1.5% לרמה של 3.78 שקל, האירו מתחזק בכ-0.5% לרמה של 4.14 שקל והלירה שטרלינג נסחרת ביציבות, ברמה של 4.953 שקל. בבורסה נרשמות עליות שערים יום שני ברציפות. החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק יורדים בשיעור של כ-0.3%.
אם כן, ברור לכל כי ההתחזקות של הדולר מקורה במתיחות ההולכת וגוברת מול איראן ששיגרה בשבוע שעבר 200 טילים בליסטים מסוגים שונים ומשונים לישראל. הדיווחים של הכתבים הפוליטיים מדברים על כך שנתניהו מנסה למשוך את ישראל לתגובה חריפה אך זו עוברת תהליכי התמתנות ככל שהקהילה הבינלאומית מנסה למנוע גלישה למלחמה אזורית בהיקף מלא.
החדשות "הטובות" הן שהדולר מתחזק "רק" ב-1.5% לאחר שבמסחר בחוזים בסוף השבוע השתקפה התחזקות של  קרוב ל-3% מה שהביא את ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה העסקית של בנק הפועלים להעריך שבחזרה לעולמות של פיחות מואץ בסדר גודל דומה לזה של תחילת המלחמה, הרי שבנק ישראל יגיב כמו שהגיב אז וזה באמצעות מכירת דולרים בשוק או למצער העמדה של תוכנית לאספקת נזילות דולרית לשווקים, מה שעבד טוב בתחילת המלחמה וייצר את הוודאות לשווקים.
השבוע אמור בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש הקרוב ובאופן עקרוני כל הנתונים  מתכנסים לזה שהבנק צריך להעלות ריבית אבל תנאי הרקע הבינלאומיים, קרי הורדות ריבית בארה"ב ואירופה צפויים להביא את פרופ' אמיר ירון לנקודה בה הוא יותיר את הריבית ללא שינוי וכך למעשה יביא לעליית ריבית אפקטיבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה