השוק

הוט ותש"י לקראת מימוש ההשקעה ב-IBC | כל הפרטים על העסקה

חברת התקשורת הוט וקרן ההשקעות תש"י לקראת אקזיט מעניין - מימוש ההחזקה ב-IBC שהיא למעשה חברת התשתיות בסיבים המשותפת; הוט תמשיך לספק שירות על גבי התשתיות של IBC
ניצן כהן | 
טל גרנות גולדשטיין (צילום יחצ)
חברת התקשורת הוט וקרן התשתיות תש"י נמצאות לקראת אקזיט - מימוש ההחזקה בחברת IBC שהיא חברת התשתיות המשותפת. הוט תמשיך לספק שירותי אינטרנט על תשתיות סיבים באמצעות IBC. הוט ותש"י מחזיקות בכ-23% מהחברה כל אחת כש-30% ממניות החברה נמצאות בבעלות חברת החשמל והיתר בידי סלקום.
מקבוצת HOT וקרן תש"י נמסר: ״קבוצת HOT וקרן תש"י גאות בהשלמת היעד הלאומי שהציבו לעצמן השותפות במיזם IBC להשלמת פריסה רחבה ומהירה של הרוב המוחלט של משקי הבית בישראל.
"כיום, מיליוני ישראלים בכל רחבי המדינה נהנים מהתשתית המתקדמת והמהירה בעולם בטכנולוגיית XGSPON. במהלך התקופה שבהן HOT והקרן הן בעלות מניות ב-IBC, הן פעלו בנחישות ובהצלחה יחד עם שותפותיה להשבחת החברה – לרבות קידום הפריסה והשדרוג של הרשת לסטנדרט הגבוה ביותר, ייצוב שדרת הניהול של IBC והבטחת מקורות המימון שלה באופן שיאפשר פריסה נרחבת אף יותר. לאחר השגת היעד ועליית החברה על מסלול פעילות איכותי ועצמאי, החברות מנהלות תהליך סדור ומקצועי לבחינת מכירת חלקן במיזם. 
"אנו נדגיש שלקוחות HOT ימשיכו ליהנות מהאינטרנט המהיר ביותר ומהטלוויזיה הטובה בישראל באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת בעולם".
נזכיר כי IBC אמורה להיות חברת התשתיות המשמעותית שמסוגלת להיות תחרות אמתית לתשתיות של בזק. כרגע עולם תשתיות האינטרנט הקווי מחולקות בין בזק, IBC, תשתית בפרישה חלקית של פרטנר ותשתית עצמאית בפרישה חלקית של סלקום.
פרטנר משווקת כרגע אינטרנט בסיבים על תשתיות של בזק במקומות בהם אין לה פרישה עצמאית וסלקום משווקת תקשורת קווית על גבי  תשתיות של IBC במקומות בהם אין לה פרישה מספקת ולכן IBC היא גורם תשתיות מעניין לרוכשים שרוצים להיכנס לשוק הישראלי.
כאן המקום לציין שבשל המלחמה אין ריבוי של משקיעים זרים בישראל וקשה למצוא משקיע שירכוש חבילת מניות כל-כך גדולה בפרויקט תשתיות ישראלי אבל זה בהחלט יכול להתבצע במחיר הנכון. השאלה הגדולה היא מה מביא את הוט ותש"י לממש את ההחזקה הזו שהיא החזקה משמעותית עבורן.
לגבי תש"י התשובה היא די ברורה, מדובר בקרן להשקעה בתשתיות ולכן סביר להניח שמימוש של השקעה כזו בהחלט נמצא על סדר היום שלה. הסיפור עם הוט הוא מעט שונה שכם בעל השליטה בחברה, פטריק דרהי, מחפש מזומנים בכל נקודה שהוא יכול על הגלובוס ולכן, ולפחות לפי הספקולציות השונות בשוק ההון, הוא דוחף את הוט למימוש ההחזקה ולהצפת ערך לבעלי המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה