השוק

דירוג מניות הבנקים: חנן פרידמן מנצח את הרבעון השלישי

בסך הכל ברבעון השלישי של השנה תנועת המקרו היוותה רוח גבית למערכת הבנקאית; הרוח הגבית הזו משתרשרת למניות המערכת שהניבו תשואות דו-ספרתיות; בכל זאת היה בנק אחד שהניב את התשואה הגבוהה ביותר - וזה הסיפור שלו
מערכת ice | 
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
דירוג מניות הבנקים הרבעוני מלמד על רבעון לא רע בכלל שעבר על המערכת והתהליך הזה, למי שמצוי בעניינים, הוא טבעי לגמרי. תנועת המקרו היא כזו: בסך הכל יכולת ההחזר של משקי הבית והעסקים לא נפגמה, בטח לא באופן מהותי. מחיקות חוב שעברו בתחילת השנה על המערכת, בעיקר מטעמים של שמרנות - עוברים ריקברי. בין אלה לאלה האינפלציה גבוהה מה שגורם לבנק ישראל לשמור על ריבית גבוהה.
אז כשסוכמים את כל התהליכים האלה שעוברים על המערכת הבנקאית הרי שאנחנו למדים שהעסקים במערכת בסך הכל טובים וזה משתרשר למחיר המניה של הבנקים. עכשיו כל אחד צריך לעשות לעצמו את החשבונות איזה בנק הוא מעדיף על פני בנק אחר כשהשורה התחתונה כי שתנועת המקרו פועלת לטובת המערכת הבנקאית.
הרבעון השלישי של השנה ייצר למשקיעים במניות הבנקים תשואה דו-ספרתית כשאת התשואה הגבוהה ביותר הניב בנק לאומי וכאן כדאי להתעכב מעט על הדברים.
בנק לאומי סובל בשנה האחרונה מכמה דברים אבל מה שהכביד על הבנק היו שני דברים: האגרסיביות בשוק הנדל"ן תייצר רמה גבוהה של חובות אבודים ודבר השני: מיד החשיפה לנשיונל ואלי.
מבלי להיכנס למספרים יותר מידי מה שראינו שבנק לאומי היה אמנם אגריסיבי במתן אשראי לענף הנדל"ן אבל הוא מצליח לייצר ריקברי יפה מהמחיקות של תחילת השנה ואלה חדשות טובות ללאומי. הנתון השני מדבר על כך שהנה הריבית בארה"ב יורדת והעסקים בנשיונל ואלי ישתפרו וזה אומר שלפחות לא יהיו מחיקות נוספת מההשקעה של הבנק שם.
כל התהליך הזה הביא את מניית לאומי להניב תשואה גבוהה יותר ביחס לבנקים האחרים ובכל מקרה - זה הדירוג שמסכם את ביצועי מניות הבנקים ברבעון השלישי של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה