מדדים ומחקרים

שבוע המסחר שהסתיים בוול סטריט מקרין עוצמה. העולם זקוק לה

נתוני מאקרו טובים, דוחות תעסוקה בהתאם לתחזיות , מניות שבבים מתאוששות, ותמיכה מסין. מה הפלא שהנגיד האמריקאי הוריד ריבית , ומה הדבר אומר לצרכן הישראלי?  
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy, shutterstock, edrod /freeimages)
השבוע שהסתיים בוול סטריט העיד יותר מכל על עוצמת השוק. יומיים לאחר הורדת הריבית היו לא מעט פרשנים שראו עננים קודרים באופק. ב"וול סטריט ג'ורנל" הצביעו על שוק תעסוקה שצריך עוד להתחזק, על מלחמות שרחוקות מלהסתיים במזה"ת ובגזרת רוסיה אוקראינה. 
הכל נכון כמובן, אבל השוק, המספרים והדו"חות אמרו את דברם השבוע. הבשורה המשמעותית ביותר הסתתרה דווקא בדו"ח של חברת מיקרון MU בערב יום רביעי. לא הורדת הריבית, לא ירידה בכמות המובטלים. הידיעה ששוק מניות השבבים לא רק שלא נחלש אלא גם מתחזק , וצופה התאוששות משמעותית בחודשים הקרובים העירה את השוק ותמכה בו . היא תמכה בו לא רק רעיונית כמובן - משקל מניות הטכנולוגיה והשבבים בנאסד"ק הוא גבוה, והתחזיות הביאו לסגירה חזקה אתמול (יום ה' ) בערב לרמה של מעל 20,000 נקודות. זו סגירה שהקרינה כמובן גם על מדד הS&P ועל הדאו שסגרו בהתאמה ברמות של 5800 ו42500 .
לכך אפשר להוסיף שלל נתונים תומכים מבחוץ: סעודיה שהודיעה על הגברת ייצור הנפט וגרמה לצניחת המחיר בחמישה אחוזים, הבנק המרכזי בסין שהודיע כי יזרים כסף לשוק , ויתמוך בבנקים , וכמובן ציפיות להורדת ריבית נוספת בישיבת ה"פד" הבאה. 
העוצמה הזו נחוצה כעת, כחודש וחצי לפני הבחירות בארה"ב. הסקרים מעידים (עדיין) על מירוץ צמוד, אבל הצרכן יכול לדעת שהבסיס לכל זה איתן. איך הדבר ישפיע על הצרכן הישראלי? מסורתית - שוק אמריקאי טוב משפיע על הכלכלה העולמית כולה.
השוק הישראלי נמצא בשנה מורכבת מאד מבחינה כלכלית, ומתכונן לגזירות, הטלת מיסים והפחתת דירוג אשראי נוספת. עד כמה מצבו האיתן של השוק האמריקאי יאזן או ימתן את מצבו של החוסך הישראלי? את התשובה אפשר למצוא בכותרות הכלכליות של השבועות האחרונים. אם השוק האמריקאי ישאר פתוח לחוסך הישראלי כפי שהוא כעת, הרי מדובר בהשפעה חיובית. אם לא- החוסך הישראלי יתנתק מהכלכלה העולמית, תופעה שלא חווינו כבר מספר עשורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה