השוק

מהפכת המזומן בישראל החלה: זו הסיבה שכולם נפטרים מהשטרות

בשל התוכנית לבטל את שטרות ה-200 שקל בישראל: אזרחים רבים מיהרו להמיר את השטרות לדולרים ואירו, ואחרים כבר החלו לפרוט אותם בסניפי הבנק לשטרות של 100. אבל בנק ישראל מצדו, בכלל לא תומך במהלך
מערכת ice | 
שטרות בארנק (צילום shutterstock)
האם שטר 200 שקל יבוטל בישראל וייצא מהמחזור? עדיין בכלל לא בטוח, אבל עצם הכוונה שפורסמה בימים האחרונים, גרמה לאזרחים רבים למהר ולהיפטר מהשטרות ולהמיר אותם לדולרים ואירו, או לפרוט אותם בסניפי הבנקים לשטרות של 100 שקל.
כזכור, בשבוע שעבר הנחה רה"מ נתניהו את שר האוצר, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרד רה"מ ורשות המיסים לכנס דיון בנושא ביטול שטר ה-200 השקל. זאת, במטרה להילחם בהון השחור בישראל ובארגוני הפשיעה, ששטר זה פופולארי במיוחד ברשותם.
תירוץ נוסף למהלך הוא הגירעון העצום שגרם למשרד האוצר לחפש דרכים להגדיל את ההכנסות, ואחת מהן היא הרחבת גביית המסים מהכסף השחור. מכיוון ששטרות ה-200 שקלים הם הדרך העיקרית של מעלימי מס לצבור הון שחור, הציעו כלכלנים ואנשי עסקים לבטל את השטר. אם אכן כך יוחלט, ייאלצו האזרחים להגיע לבנק במטרה להחליף את השטרות שברשותם, או להפקידם בחשבון.
למרות זאת, בנק ישראל פרסם ביום שני האחרון הודעה השופכת צוננים על התוכנית: "בנק ישראל יציג את עמדתו המקצועית בנוגע למהלך כזה, ככל שיעלה לדיון", נמסר בהודעה. "הסמכות לביטול שטרות על פי חוק הינה של הנגיד. עד כה, לא הוצג צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר".

אך מסתבר שזה לא הרגיע את הציבור, שכן על פי דיווח היום ב-ynet, בצ'יינגים להמרת כספים באיזור המרכז נרשם היום מחסור במט"ח, מאחר ורבים הגיעו לרכוש דולרים ואירו בשטרות של 200 שקל. גם בבנקים אישרו כי יש נהירה לרכישת המט"ח, כי הציבור שרוצה להחזיק במזומן בביתו, מחליף את השטרות 200 לדולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה