השוק

הסטארטאפ הישראלי גייס 87 מיליון שקל: יעשה מהפכה בעולם הנדל"ן?

חברת הסטארטאפ הישראלית גאוקס (GEOX), שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח סיכונים לנכסי נדל"ן מאסונות אקלים, השלימה גיוס של 19 מיליון דולר בסדרה A, שמביא את סך הגיוסים שלה מאז הקמתה ל-23 מיליון דולר (כ-87 מיליון שקל)
מערכת ice | 
עובדי גאוקס (צילום דנית פינקלשטיין)
חברת הסטארטאפ הישראלית גאוקס (GEOX), שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח סיכונים לנכסי נדל"ן מאסונות אקלים, השלימה גיוס של 19 מיליון דולר בסדרה A. הסיבוב הובל על ידי קרן Flashpoint Venture Capital, בהשתתפות שותפות המו"פ שורטק והמשקיעים אריאל מייסלוס ונועם לניר. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה - 23 מיליון דולר.
גאוקס פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח תלת מימד של צילומי אוויר לצורך הערכת נכסי נדל"ן בצורה אוטומטית ובדיוק גבוה וחיזוי מוקדם של נזקים פוטנציאלים. המערכת של החברה מפיקה מידע רב, תלת ממדי ועשיר בנתונים הרלוונטיים לביטוח מבנים פרטיים ומסחריים, כגון מיקום מדויק, גודל גג המבנה, סוג הגג, מצבו ושיפועו וכך הלאה.
הניתוח העמוק מאפשר לחברות הביטוח לבצע התאמה מדויקת של גובה הפרמיות לכל נכס בהתאם למבנה, הערכת ערכו והסיכונים וכך מאפשרת לבעלי הנכסים להנות מפרמיה הוגנת ולחברות הביטוח להימנע ממקרים של הערכת חסר שעלולה לעלות להן הון רב בהמשך. כן מאפשרת הטכנולוגיה לקצר את הליכי החיתום במקרים של נזקים, ובעיקר באירועים של נזקי טבע חמורים, שהפכו להיות שכיחים בעשור האחרון, ואשר יוצרים צורך במענה ביטוחי מהיר לבעלי נכסים רבים.
בין לקוחות החברה נמנים חברות ביטוח מובילות בהן MunichRe וכן עשרות חברות הביטוח מהגדולות בעולם, לרבות תאגיד הביטוח הבינלאומי Sompo. מלבד תחום הביטוח, GEOX פועלת גם בעולם הבנקאות.
טכנולוגיית החברה מאפשרת לבנקים לבצע הערכת שווי נכסי נדל"ן בצורה מדויקת יותר תוך התחשבות בסיכונים הנובעים מאסונות טבע ומצבי אקלים קיצוניים החברה עובדת עם הבנק העולמי והאו"ם ומסייעת לתכנן תשתיות בצורה טובה יותר שמתחשבת בסיכוני הצפות ופגעי אקלים אחרים ומסייעת לסוכנות הפדרלית האמריקאית לניהול מצבי חרום (FEMA) בהצלת אזרחים ורכוש לאחר אסונות טבע.
בנוסף עובדת החברה עם מדינות ורשויות מקומיות בארה"ב ובאוסטרליה. הכנסות החברות צומחת בקצב מהיר של 300% בשנה במשך שלוש שנים ברציפות, כאשר החלק המשמעותי בגידול הוא מלקוחות קיימים שמכפילים את היקף ההתקשרות מדי שנה.
הטכנולוגיה של גאוקס (צילום: גאוקס)
חברת GEOX הוקמה בשנת 2018 על ידי איציק לביא (מנכ"ל), אלי לביא (CTO) וגיא עטר ומעסיקה 30 עובדים. איציק הקים את החברה בגיל 22 לאחר שרות צבאי ביחידה 9900 העוסקת באיסוף ופענוח מודיעין חזותי. הוא גייס לחברה את אביו אלי לביא, בעל ניסיון רב שנים בתחום הפיתוח ואת גיא עטר ששימש מנהל מרכז החדשנות של נוקיה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה