השוק

עמוס לוזון מתפשר: המנכ"ל עומד לקבל שדרוג מטורף לשכר

למרות שלוזון שאף בתחילה לגייס עבור 'רונסון' לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד שקל, הערכות עדכניות מצביעות על שווי נמוך יותר, בין 900 מיליון למיליארד שקל, עם יעד גיוס של 200-300 מיליון שקל. עדכון משמעותי לתנאי השכר של מנכ"ל החברה, בועז חיים, עם העלאה ניכרת בדמי הניהול השנתיים ובתקרת המענק השנתי
מערכת ice | 
עמוס לוזון (צילום shutterstock, תומר רוטנברג)
עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון, מתקדם בתנופה להנפקת לוזון רונסון, חברת הבת המתמחה בנדל"ן למגורים בפולין ובישראל. לאחר סיור מרשים בנכסי החברה בפולין, בהשתתפות נציגים מוסדיים בולטים, ההנפקה צפויה להתרחש בקרוב במתכונת של הצעה אחידה.
למרות שלוזון שאף בתחילה לגייס לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד שקל, הערכות עדכניות מצביעות על שווי נמוך יותר, בין 900 מיליון למיליארד שקל, עם יעד גיוס של 200-300 מיליון שקל.

על פי כלכליסט, הצעד הנועז של לוזון רונסון מסמן את כניסתה כחברה החדשה החמישית לבורסה בתל אביב מתחילת השנה, במה שצפוי להיות ההנפקה השנייה בגודלה בתחום הנדל"ן. תמורת ההנפקה מיועדת במלואה לרכישת קרקעות ופיתוח פרויקטים בישראל, מהלך אסטרטגי שמטרתו לחזק את מעמד החברה בשוק המקומי לצד פעילותה הענפה בפולין.
לוזון רונסון מציגה פורטפוליו מרשים הכולל 11 פרויקטים בביצוע בפולין עם 1,182 יחידות דיור, מתוכן 577 כבר מוצעות למכירה, ו-16 פרויקטים נוספים בשלבי תכנון. בישראל, החברה מקדמת שני פרויקטים של התחדשות עירונית באור יהודה ובראשון לציון, המדגישים את כוונתה להרחיב את פעילותה בשוק הישראלי.
לקראת ההנפקה, החברה ביצעה מהלכים אסטרטגיים משמעותיים, כולל שינוי ארגוני שהפך אותה לחברה ישראלית לצורכי מס, צעד שנועד להקל על גיוסי הון וחוב בארץ. בנוסף, החברה גייסה בהצלחה 206 מיליון שקל באגרות חוב בתל אביב בסוף 2023, מהלך המעיד על אמון המשקיעים ביכולותיה.
ההנפקה הצפויה מלווה בעדכון משמעותי לתנאי השכר של מנכ"ל החברה, בועז חיים, עם העלאה ניכרת בדמי הניהול השנתיים ובתקרת המענק השנתי. לאחר שקיבל 324 אלף יורו (1.36 מיליון שקל), שכרו ישודרג רטרואקטיבית מתחילת השנה ב־33% ללמעלה מ־1.8 מיליון שקל, ובכל שנה ב־6,000 יורו מעבר. צעד זה משקף את הערכת החברה לתרומתו של חיים להצלחתה ואת ציפיותיה להמשך צמיחה תחת הנהגתו. עם זאת, ההנפקה מגיעה בתקופה מאתגרת בשוק ההון, והצלחתה תהווה מבחן משמעותי לאמון המשקיעים בחברה ובאסטרטגיה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה