השוק

מהפכה במזומן בישראל: בנק ישראל יבטל את השטר של 200 שקל?

בנק ישראל השיב לראשונה לדיווחים לפיהם השטר הפופולארי ביותר בישראל, השטר של 200 שקל, בדרך להעלם מהארנקים, זאת במטרה להילחם בהון השחור בישראל: "עד כה, לא הוצג צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר"
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
האם בקרוב שטרות ה-200 שקל, שהם השטרות הפופולאריים ביותר בישראל, יבוטלו וייעלמו מהארנקים? לפני מספר ימים נודע בנק ישראל ומשרד האוצר בוחנים הצעה שקיבלו משורת מומחים, הממליצים לנקוט בצעד החריג במטרה להילחם בהון השחור בישראל.
בהמשך לכך, בנק ישראל הודיע היום (שני) כי: "בנק ישראל יציג את עמדתו המקצועית בנוגע למהלך כזה, ככל שיעלה לדיון. הסמכות לביטול שטרות על פי חוק הינה של הנגיד. עד כה, לא הוצג צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר".
כידוע, לאור הגירעון העצום על רקע המלחמה מחפשים באוצר דרכים להגדיל את ההכנסות, ואחת מהן היא הרחבת גביית המסים מהכסף השחור. מכיוון ששטרות ה-200 שקלים הם הדרך העיקרית של מעלימי מס לצבור הון שחור, הציעו כלכלנים ואנשי עסקים לבטל את השטר. אם אכן כך יוחלט, ייאלצו האזרחים להגיע לבנק במטרה להחליף את השטרות שברשותם, או להפקידם בחשבון.
לפי הערכות שונות, בעוד זמן לא רב, אולי אפילו בעשור הקרוב, כבר ייעלם המזומן מהמשק בישראל והתשלום ייעשה באשראי או באפליקציות התשלום באמצעות הסלולרי. באחת הכלכלות הבולטות בעולם, סין הגדולה, כבר בוטל השימוש במזומן בקרב המקומיים כמעט לחלוטין.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה