השוק

בהתאם לתחזיות: הפדרל ריזרב מוריד את הריבית ב-0.5%

בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב הוריד את הריבית בשיעור של 0.5% תוך שהוא נוקט במדיניות זהירה של התרת הרסן מעל המדיניות המוניטרית המצמצמת אבל לא הסרתה לגמרי
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
הפדרל ריזרב נוקט היום בצעד פחות שמרני ומוריד את הריבית ב-0.5%. הורדת הריבית מאותתת לשווקים כי הפד פתוח למתן את מדיניות הריסון המוניטרי. האינפלציה בארה"ב היא מתחת ליעד יציבות המחירים, קרי מתחת לרמה של 3% אבל אינפלציית הליבה עדיין גבוהה מהנקודה הזו ולכן הפדרל ריזרב שקל לנקוט במדיניות "שמרנית" אבל בסופו של יום בחר להוריד את הריבית ב-0.5%.
בבנק הפועלים עדכנו השבוע את התחזיות שלהם כשויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של הבנק כתב ללקוחות החטיבה כי נתוני האינפלציה אומנם מיתנו את הציפיות להפחתת ריבית הפד בשיעור של 0.5%, אך הציפיות הללו שבו לעלות. נציין כי הפד נוקט במדיניות של אפס הפתעות לשוק ההון ולכן הבחירה שלו להוריד את הריבית תואמת לתחזיות בשווקים.
"השווקים מגלמים בין ארבע לחמש הפחתות ריבית בארה"ב עד סוף השנה, ועוד חמש הפחתות בשיעור של 0.25% במהלך 2025. השוק צופה שריבית הפד תגיע בסוף 2025 לרמה של 3% אך להערכתנו קצב ההפחתות יהיה מתון יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה