השוק

שוק המט"ח: הדולר מזנק ב-1% בעקבות הדיווחים על פיטורי גלנט

הכתבים הפוליטיים מדווחים בשעה האחרונה כי נתניהו מעוניין להדיח את גלנט ולמנות תחתיו את גדעון סער, בתגובה המשקיעים מסתערים על המטבעות הזרים ומנסים לצמצם חשיפה לשוק המקומי
ניצן כהן |  2
יואב גלנט, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
עוד לא יבשה הדיו מעל הניתוח המתבקש על האינפלציה המשתוללת והכתבים הפוליטיים מדווחים כי נתניהו קרוב לסיכום על פיטורי יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון ומינויו של גדעון סער תחתיו. סער, נזכיר מחפש את דרכו בפוליטיקה הישראלית מאז דילג בין כמה מפלגות, הסקרים שמנבאים כי הוא לא עובר את אחוז החסימה הביאו אותו לחזר אחרי נתניהו ולדחוף להחרפה במצב הביטחוני.
כך או אחרת, בין אם מדובר בספין של נתניהו-סער שנועד לתפוס את הכותרות אחרי הנתונים הקשים של הכלכלה הישראלית שפורסמו אתמול, ובין אם מדובר בדבר אמיתי הרי שדי בכך כדי לטלטל את שוק ההון.
הדולר מזנק בעקבות הדיווחים בכ-1% ל-3.75 שקל, האירו מזנק ב-1.4% לרמה של 4.2 שקל והלירה שטרלינג מזנקת גם היא ב-1.4% לרמה של כמעט 5 שקלים.
כאמור, ההתחזקות המשמעותית של הדולר נובעת מהחשש של המשקיעים שהחלפת גלנט בגדעון סער תהיה האות שיאפשר לנתניהו ולקואליציה שלו לפתוח במלחמה עצימה בחזית הצפונית, למשוך את המלחמה בחזית הדרומית עד לאינסוף, מבלי להחזיר את החטופים הביתה. ואלה חדשות לא טובות, לפחות כך מסתמן, לכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה לגלנט ולשער הדולר?
    נתן עמק איילון 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהה שכחתי שהיה שר ביטחון אחר עם חשבון באמריקה. הגיע הזמן לשר ביטחון שמשקיע בארץ ולא אחד שמפעילים אותו מאמריקה
    סגור
  • 1.
    סתם
    כמה טמטום בכתבה 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה רדודה ,מה הקשר בין פיטורי גלנט לשער הדולר,גם שחרור החטופים? הרינעלה הלחץ להעלאת ריבית בישראל,והדולר אמור לרדת.הסיבה היחידה הינה חוסר אמון במערכת הכלכלית
    סגור