השוק

אסטרטג השווקים של בנק הפועלים: הנחנו שהסיכון לאינפלציה מוטה למעלה

מדד המחירים לצרכן תפס את השחקנים בשוק ההון מופתעים; מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים בתגובה ראשונה אומר שבבנק הפועלים הנחת העבודה הייתה שסיכונים האינפלציה גבוהים
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
אסטרטג השווקים של בנק הפועלים, מודי שפריר בתגובה ראשונה לנתוני האינפלציה המפתיעים לחודש אוגוסט, אומר ל-ice שמה שעשה את ההבדל בחודש אוגוסט היו מחירי הטיסות שלבד הביאו לעלייה אינפלציונית של 0.4%. "אנחנו בבנק הפועלים הנחנו שהסיכון של האינפלציה מוטה מעלה" אומר שפריר.
שפריר אומר כי "מדד חודש אוגוסט עלה בשיעור חד של 0.9% (+3.6% YoY), מעל להערכתנו לעלייה של בין 0.5-0.6% ומשמעותית מעל ציפיות שוק ה- OTC  לעלייה של כ- 0.47%. עלייה חדה אל מעל לרף העליון של היעד נרשמה גם בכלל מדדי הליבה השונים. 
"העלייה החדה מהערכתנו נבעה בעיקר בשל זינוק של 21% (במונחים דולריים) במחירי טיסות  לחו"ל שהעלו לבד את המדד בקרוב ל- 0.4% (אנו הנחנו עלייה דולרית של 8% אך ציינו כי הסיכון מוטה כלפי מעלה). ומעלייה מעט חדה מהערכתנו במחירי הירקות.
"העלייה החדה במדד חודש אוגוסט תומכת בהמלצתנו מסוף יולי להגדלת האחזקה באגרות החוב הצמודות ולמתן עדיפות לאחזקת האפיק הצמוד עפ"נ האפיק השקלי" מסיים שפריר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה