השוק

ווישור מצטרפת למרוץ לרכישת ישראכרט: מבקשת להיכנס למו"מ לרכישת השליטה

ווישור מצטרפת למרוץ לרכישת גרעין השליטה בישראכרט; החברה פנתה לתמר יסעור, יו"ר דירקטוריון החברה במטרה להיכנס למו"מ שיהיה תחרות למו"מ שמנהלת מנורה על רכישת השלטה בחברה
ניצן כהן | 
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט (צילום תמי בר שי, freepik)
ווישור מצטרפת למרוץ לרכישת השליטה בישראכרט. ווישור שמחזיקה בבעלות על חברת הביטוח איילון מנהלת כבר מספר חודשים מגעים עם ישראכרט לשיתוף פעולה אסטרטגי אולם היום מבקשה החברה לעלות מדרגה ולפתוח במגעים לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי.
נזכיר כי לאחרונה חזרה חברת הביטוח מנורה לתמונת רכישת השליטה בישראכרט עם הצעה דומה (פחות או יותר) להצעה הראשונה שלה שכוללת רכישת גרעין השליטה בישראכרט (30%) ולהותיר אותה ציבורית. ווישור מעוניינת בעסקה דומה מאוד לזו של מנורה שכוללת כאמור, את רכישת גרעין השליטה בחברה אולם להותיר אותה ציבורית.
נושא רכישת ישראכרט עבר תהפוכות לא פשוטות בשנים האחרונות וזאת אחרי ההצלחה של רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX על ידי כלל ביטוח, רכישה שפתחה מרוץ על שתי חברות כרטיסי האשראי שנותרו על המדף, ישראכרט וכאל.
אחרי שמנורה החלה במגעים לרכישת גרעין השליטה בישראכרט, נכנסה למשחק חברת הביטוח הראל שהציעה לרכוש את כל החברה בעסקה של יותר מ-3 מיליארד שקל. העסקה מול הראל סוכמה ונחתמה והראל אף גייסה את כל הכסף הדרוש להשלמתה. אבל אז מנעה רשות התחרות את העסקה בטענה מוזה שהעסקה תפגע בתחרות בשוק האשראי/ ביטוח.
הראל וישראכרט החליטו שלא לערער אל החלטת רשות התחרות ובכך למעשה הקיץ הקץ על עסקת הראל-ישראכרט. בינתיים חזרה לתמונה מנורה עם ההצעה המקורית שלה וכעת נכנסת למשחק ווישור שמחזיקה בחברת הביטוח איילון עם הצעה דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה