השוק

הענקית הישראלית תימכר ב-2.5 מיליארד דולר? הרוכש נחשף

חברת הענק הישראלית בתחום הסייבר הולכת לקראת עסקת ענק, במסגרתה היא עשויה להימכר תמורת לא פחות מ-2.5 מיליארד דולר
מערכת ice | 
עמנואל בן זקן (מנכ"ל צ'קמרקס) ומתי סימן (מייסד צ'קמרקס) (צילום יחצ)
חברת הענק מישראל צ'קמרקס (Checkmarx), אשר עוסקת בפתרונות בדיקה לאבטחת יישומים (AST) נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בתחום ולאחר מספר תהפוכות, היום (שלישי) פורסם כי בקרוב אולי היא תימכר בסכום עתק.
על פי הדיווח שפורסם היום ב"כלכליסט", היוניקורן הישראלי שייסדו מתי סימן ועמנואל בן זקן בשנת 2006, עומד למכירה תמורת 2.5 מיליון שקלים. בדיווח אף חשפו כי הרוכש היוקרתי שעומד על הפרק הוא סיטי בנק, שכרגע מסתמן כמועמד המוביל לזכייה בחברת הענק.
כזכור, צ'קמרקס עברה בשנת 2020 ידיים לאחר שנרכשה על ידי קרן ההשקעות האמריקאית הלמן פרידמן, תמורת כ- 1.2 מיליארד דולר. הקרן האמריקאית רכשה את חברת הסייבר מידי קרן אינסייט, שרכשה את מרבית החברה בשנת 2015, תמורת 100 מיליון דולר.
בשנת 2022, ברקע האינפלציה ואי הוודאות ששררו בשוק, הודיעה החברה על פיטורים של כ-10% מעובדיה, שהם כ-100 עובדים ומתוכם כ-40 עובדי מטה. אז התייחס המנכ"ל עמנואל בן-זקן לפיטורים ואמר: "המצב הנוכחי בשווקים העולמיים משפיע על תעשיות שלמות, לרבות תעשיית ההייטק, והמציאות הזו דורשת נקיטת צעדים החלטיים שיבטיחו את הצלחתה של צ'קמרקס, והצלחת לקוחותיה לטווח הארוך".
"בין הצעדים הללו גם ההחלטה הקשה להיפרד מכמה מהעמיתים המוערכים שלנו, להם נעניק סיוע בתהליך המעבר הצפוי". הוסיף המנכ"ל בן זקן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה