השוק

בעסקה של 1.3 מיליארד דולר: קרן פרמירה רוכשת שליטה בביוקאץ' הישראלית

החברה המפתחת פתרונות למניעת הונאות פיננסיות באמצעות ביומטריה התנהגותית, נרכשה על ידי קרן הצמיחה של פרמירה. לאחרונה רשמה קצב הכנסות שנתי של מעל 100 מיליון דולר, וזינוק של 43% במכירות במחצית הראשונה של 2024. המנכ"ל גדי מזור: "נחזק את מעמדנו כחברה מובילה בשוק"

מערכת ice | 
גדי מזור, רן מידן (צילום Premira ,BioCatch, shutterstock)
חברת BioCatch (ביוקאץ'), העוסקת בתחום מניעת הונאות ופשעים פיננסיים באמצעות ביומטריה התנהגותית, הודיעה על רכישת רוב מניותיה על ידי קרן הצמיחה של ענקית ההשקעות הגלובלית פרמירה (Permira Growth Opportunities II). רכישה זו צפויה להאיץ את התרחבות החברה לשווקים חדשים ולתמוך בפיתוח המוצרים החדשניים שלה, תוך דחיפת צמיחה אורגנית ושיקול מיזוגים ורכישות עתידיים.
BioCatch, המנוהלת על ידי הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הביומטריה ההתנהגותית, משתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית כדי להבדיל בין משתמשים לגיטימיים לבין גורמים עברייניים המנסים להשתלט על חשבונות באמצעים פסולים כמו תוכנות תקיפה והונאה. האלגוריתם של החברה מספק תובנות מדויקות על לגיטימיות זהויות התנהגותיות של מאות מיליוני לקוחות בנקים, מבלי לפגוע בפרטיותם.

גדי מזור (צילום: BioCatch)
החברה חצתה את רף 100 מיליון דולר קצב הכנסות שנתי (ARR) בשנת 2023 ועברה לרווחיות תפעולית. ב-2024, רשמה BioCatch צמיחה מרשימה של 43% בקצב המכירות במחצית הראשונה של השנה, מה שהפך את התקופה הזו לטובה ביותר בתולדות החברה. קצב ההכנסות ממוצריה החדשים, כולל פתרונות למניעת הונאות הנדסה חברתית וזיהוי חשבונות בנק למטרות הלבנת כספים, צמח פי שלושה בשנה האחרונה.
 

BioCatch משרתת כיום מעל 200 מוסדות פיננסיים, כולל יותר מ-30 מתוך 100 הבנקים הגדולים בעולם, ומגינה על למעלה מ-400 מיליון משתמשים ברחבי הגלובוס. מאז 2018, החברה מנעה הונאות בסכום מוערך של כ-4.72 מיליארד דולר. הצמיחה הקבועה של BioCatch מדגימה את חשיבות הביומטריה ההתנהגותית במאבק בהונאות פיננסיות מתקדמות ובשימוש בבינה מלאכותית.

רן מידן (צילום: Permira)
סטפן דז'יארסקי, שותף בסקטור הטכנולוגיה ומנהל משותף של קרן הצמיחה של פרמירה, דומיניק פוזני, מנהל השקעות בכיר בפרמירה, ורן מידן, מנהל הפעילות של פרמירה בישראל, יצטרפו לדירקטוריון החברה, כאשר רן ישמש גם כיושב ראש הדירקטוריון של החברה.
גדי מזור, מנכ"ל BioCatch: "אנו נרגשים להעמיק את השותפות עם פרמירה, ומברכים על הצטרפותם של סטפן, דומיניק, ורן לדירקטוריון החברה. רשת הקשרים הגלובלית והמשאבים של פרמירה, יחד עם הניסיון והידע המרשימים שלה בתחום הטכנולוגיה ואבטחת המידע, יסייעו לנו לחזק משמעותית את מעמדנו כחברה מובילה בשוק ולקדם את החברה לגבהים חדשים".
 
"אנו נרגשים להשלים את רכישת השליטה ב-BioCatch ולהמשיך את השותפות המוצלחת עם גדי ועובדי החברה במטרה להאיץ את צמיחת החברה והתרחבותה בשנים הבאות. לאחר שעקבנו אחרי BioCatch במשך מספר שנים, והפכנו לבעלי מניות לראשונה בתחילת 2023, אנו בטוחים מאי פעם בפוטנציאל הצמיחה של החברה, במובילות הטכנולוגית שלה, ובצוות ההנהלה שלה", אמר סטפן דז'יארסקי, שותף בסקטור הטכנולוגיה ומנהל משותף של קרן הצמיחה של פרמירה.
"לאחר השקעה ראשונית מוצלחת ושותפות קרובה עם הנהלת החברה, אנו נרגשים להשלים את רכישת השליטה ב-BioCatch ולהמשיך לתמוך בגדי ובצוות ההנהלה המצוין של החברה. אנו מחויבים לחזק את מעמד החברה כמובילת שוק באמצעות צמיחה אורגנית והתרחבות אסטרטגית, תוך מתן ערך יוצא דופן למוסדות הפיננסים, והגנה על לקוחותיהם בעת ביצוע העברות הכספים שלהם", הוסיף רן מידן, מנהל הפעילות של פרמירה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה