השוק

ביט ופייבוקס בדרך למהפכה? זה מה שאמור לקרות בקרוב

כאשר החוק שמחייב אותן להעברת כספים בין האפליקציות, שתי החברות מחפשות דרכים חדשות להרחיב את שירותיהן ולהפוך לכלים פיננסיים מקיפים יותר. פייבוקס, למשל, מתמקדת בהפיכתה מאפליקציית העברות לפלטפורמה לניהול כספים, כולל מתן ריבית על יתרות. ביט, מצדה, הודיעה לאחרונה על אפשרות לצבירת יתרות באפליקציה
מערכת ice |  1
פייבוקס, ביט (צילום freepik)
עולם התשלומים הדיגיטליים בישראל עומד בפני שינוי משמעותי. ביוני 2024, נכנסה לתוקף הוראה המחייבת את אפליקציית ביט, השולטת בכ-90% משוק העברות הכספים בין פרטיים, לאפשר קישוריות עם אפליקציות מתחרות.
על פי הפרסום בדה מרקר, מהלך זה נועד לפתוח את השוק לתחרות ולאפשר למשתמשים חופש בחירה גדול יותר. אולם, למרות ההוראה החדשה, נראה כי היישום בשטח מתעכב, כאשר פייבוקס, המתחרה העיקרית של ביט, טרם ערוכה לקבל העברות מלקוחות ביט.

הדומיננטיות של ביט בשוק, עם יותר מ-3 מיליון משתמשים, יצרה מצב של "מנצח יחיד", כפי שהגדירה זאת רשות התחרות. מצב זה הוביל לחקיקה המחייבת אפליקציות עם נתח שוק של 20% ומעלה לאפשר קישוריות בין-אפליקטיבית. המטרה היא למנוע מצב בו משתמשים נאלצים להוריד אפליקציה ספציפית רק כדי לקבל תשלומים, ובכך לעודד תחרות בריאה יותר בשוק.
ההשלכות של המצב הנוכחי כבר מורגשות בשטח, במיוחד בקרב עסקים קטנים. בעוד פייבוקס מאפשרת קבלת תשלומים עד 100 אלף שקל בשנה, ביט מגבילה את הסכום ל-50 אלף שקל. על פי דה מרקר, הגבלה זו מאלצת בעלי עסקים לנהל את קבלת התשלומים בין שתי האפליקציות, דבר שהיה נפתר אילו הקישוריות בין האפליקציות הייתה מיושמת כנדרש.
למרות האתגרים, שתי החברות מחפשות דרכים חדשות להרחיב את שירותיהן ולהפוך לכלים פיננסיים מקיפים יותר. פייבוקס, למשל, מתמקדת בהפיכתה מאפליקציית העברות לפלטפורמה לניהול כספים, כולל מתן ריבית על יתרות. ביט, מצדה, הודיעה לאחרונה על אפשרות לצבירת יתרות באפליקציה. התפתחויות אלו מדגישות את הפוטנציאל הרב הטמון בשוק התשלומים הדיגיטליים, ואת החשיבות של יישום מהיר ויעיל של הקישוריות בין האפליקציות לטובת הצרכנים והעסקים כאחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משתמש שנים בגוגל פיי/ ארנק (wallet) (ל"ת)
    חכם בשמש 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור