השוק

לידר שוקי הון: מכלול הנתונים תומך בהורדת ריבית של 0.25% בארה"ב

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון כותב היום ללקוחות 'הבית' כי מכלול הנתונים (שכולל את נתוני דוח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע) תומך בהורדת ריבית של 0.25% בארה"ב, כבר החודש
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך אחרי פרסום דוח התעסוקה של הכלכלה האמריקאית שפורסם ביום שישי האחרון, כי מכלול הנתונים מאפשר לפדרל ריזרב להוריד את הריבית החודש ב-0.25%.
"שוק העבודה בהחלט מתקרר אך לא כול הנתונים שליליים" כותב היום כץ ללקוחות לידר לידר שוקי הון "בצד החיובי: שיעור האבטלה ירד ל-4.2% באוגוסט מ-4.3% עם גידול של 168 אלף עובדים (בסקר משקי הבית) ונוספו 142 אלף מועסקים חדשים בסקר מועסקים, השכר הממוצע עלה ב-0.4% והאיץ ל-3.8% בקצב שנתי מ-3.6%.
"מספר שעות העבודה בשבוע עלה ל-34.3 שעות בממוצע מ-34.2 לפני חודש. מספר דורשי העבודה המתמשכים ירד ב-11% לרמה הנמוכה ביותר מאמצע חודש יוני. בצד השלילי: נתוני התעסוקה לחודשיים הקודמים תוקנו כלפי מטה ב 86- אלף מועסקים. מספר המשרות הפנויות ירד ביולי בכמעט 6% לרמה היסטורית נמוכה.
"מדד מנהלי הרכש ISM בתעשייה ממשיך להצביע על התכווצות (47.2 נק') אך בענפי השירותים מסתמנת התרחבות מתונה (51.5) מסכם כץ את הניתוח שלו לנתונים שפורסמו בסוף השבוע ומכאן הוא גוזר מסקנה כי מכלול הנתונים תומך בהורדת ריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% עוד החודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה