השוק

ענקית הקמעונאות הישראלית חוטפת: למי תשלם פיצויים ב-630 אלף שקל?

אחרי תחקיר הקופאיות שעורר סערת ענק, בו נחשף כי סופרמרקטים בישראל גבו מקופאיות כסף שהיה חסר בקופה בניגוד לחוק, העובדות ברשת השיווק פרשמרקט הגיעו עמו לפשרה, במסגרתה תשלם הרשת פיצויים על סך של 530 אלף שקל, ובנוסף תשלם עוד 100 אלף שקל בתלושי קנייה ברשת
מערכת ice | 
סופרמרקט (צילום Magma Images)
לפני כתשעה חודשים נחשף ב-YNET פרטים חדשים אודות תחקיר הקופאיות מחודש מאי שהצליח לעורר סערת ענק וגרם לדיונים בנושא בכנסת במטרה להביא לשינוי וכן לאכיפה נגד רשתות שיווק, שאף חטפו מאותם הנפגעים גם תביעות ייצוגיות נגד הרשתות ויקטורי ופרשמרקט.
לאחר שהוגשה נגדה ייצוגית בה נטען כי בין החודשים ינואר-אפריל 2023 קופאיות שמועסקות אצלה נאלצו לשלם סכום של 20,838 שקלים עבור חוסרים בקופות. בכתב ההגנה טענה פרשמרקט כי היא שילמה שכר ללא ניכויים למאות קופאים.
בתשובה לתביעה נמסר: "הרשת מבינה לחלוטין שאין זה פשוט כלל וכלל לעובד אשר משכרו יורד סכום כלשהו, וגם עשרות שקלים משמעותיים לעובדים ששכרם עומד על סך של 32 שקלים בשעה".
היום (שלישי) דווח ב-YNET כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה, במסגרתה רשת השיווק פרשמרקט תשלם לעובדות פיצוי של כ-530 אלף שקל, לצורך השבת הכספים שנגבו שלא כחוק מהקופאיות. בנוסף על כך, תשלם הרשת פיצויים לקופאיות בסך של 100 אלף שקל, שיצטרפו ל-530 אלף השקלים, והסכום יחולק בצורה של תלושי קנייה בסניפי פרשמרקט השונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה