השוק

בורסה: מגמה מעורבת בתחילת המסחר; מחזורים נמוכים

המסחר בבורסה נפתח היום למרות השביתה הכוללת; הבורסה הוחרגה בהסכמה מהשביתה כדי לאפשר נזילות לשוק; מחזורי המסחר באופן טבעי נמוכים והמדדים נסחרים כמעט ללא שינוי
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
המסחר בבורסה בתל אביב הוחרג מהשביתה בעיקר כדי לאפשר לשמור על נזילות ולהגיב לאירועי הימים האחרונים. המדדים הכבדים נסחרים במגמה מעורבת או נכון יותר כמעט ללא שינוי כשמחזורי המסחר נמוכים מאוד. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט.
אם כן, הלילה בערו הרחובות במחאה נגד הממשלה שמטרפדת עסקה לשחרור החטופים. בכלי התקשורת פורסמו הבוקר ידיעות על כך שבחודש מאי קיבל החמאס את מרבית התנאים של נתניהו אולם האחרון החליט ברגע האחרון להכניס "הבהרות" להסכם ובכך טורפדה העסקה הקודמת לשחרור החטופים. במהלך סוף השבוע התגלו גופות של חטופים שנרצחו רגע לפני שכוחות צה"ל הגיעו אליהם ומכאן המחאה שהחלה אתמול.
באופן לאחר סיום עונת הדוחות שהיו בסך הכל טובים נראה שהכלכלה הישראלית ערוכה להסכם לשחרור החטופים, עובר להסדרת גבול הצפון בואך השיקום וזה נתון חשוב מאוד בכל הנוגע לתהליכי השיקום.
בשבוע שעבר הודיע בנק ישראל על כך שהוא מותיר את הריבית ללא שינוי כשנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר בראיון ל-ice שבהינתן תרחיש האמצע לפיו המלחמה תסתיים עד לסוף השנה הרי שהתנאים להורדת ריבית יוכלו להבשיל להורדה בפועל רק לקראת המחצית השניה של השנה הבאה.
האמירה הזו של נגיד בנק ישראל היא משמעותית שכן החודש אמור הפדרל ריזרב להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב ומכאן שאם ישראל לא תצטרף לתהליך הזה הרי שפערי הריביות עלולים לעוות את המסחר במט"ח כאן בישראל. ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים העריך שבשנה הבאה נעבור למצב בו הריבית בישראל תהיה גבוהה מהריבית בארה"ב וזה עלול להיות לא בראי לכלכלה המקומית.
בשוק המט"ח נחלש הדולר והוא נסחר ברמה של 3.64 שקל, האירו יורד ב-0.7% לרמה של 4 שקלים והלירה שטרלינג יורדת בכמעט 1% לרמה של 4.78 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה