השוק

חשש מריגול? מכרז ענק של צה"ל במאות מיליוני שקלים בישראל

בצה"ל יצאו במכרז ענק וחריג בגודלו, שספק אם התעשייה בישראל בכלל מסוגלת לעמוד בו. הצבא מחפש ייצור ישראלי לעשרות אלפי רחפנים, שיחליפו את המוצרים המיוצרים בסין
מערכת ice | 
צילום האגודה למען החייל, shutterstock
רבות דובר על יכולות הריגול של הסינים ולא פעם צץ לו סיפור על חשודים בריגול שנתפסים במדינות המערב בניסות שונות. הבעיה הופכת אף גדולה יותר, כאשר סין היא היצרנית של אינספור מוצרים בהם משתמשים בישראל, גם במערכות הביטחון.
היום (חמישי) פורסם ב"גלובס" כי צה"ל מתכנן לפרסם מכרז ענק ממדים, המוערך במאות מיליוני שקלים, לחיפוש אחר ייצור ישראלי ל-20,000 רחפנים למטרות שונות, שיחליפו את אלו שברשות צה"ל ומיוצרים בסין.
בדיווח נאמר כי המכרז צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים וכי מדובר במכרז, שביצועו ייעשה במספר שלבים, לאורך חמש שנים. מי שככל הנראה תהיה מרוצה מהידיעה הזו היא ארצות הברית, שהזהירה את ישראל לא פעם משימוש ברחפנים מסין.
לא מן הנמנע כי מודבר בצעד שנעשה על ידי צה"ל, לאור המלחמה הקשה והארוכה והלקחים הנלמדים ממנה מדי יום. מה גם שאסור לשכוח כי סין מנהלת יחסים קרובים מאד עם המדינות האויבות לישראל ובראשן איראן, דבר שעלול לפגוע בעליונות הטכנולוגית של צה"ל, לפחות בחלק בו משתמשים במוצרים מסין.
רק לאחרונה התבשרנו כי אלוף (מיל.) עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר לשעבר, ותא"ל (מיל.) שמעון צנציפר, הודיעו על הקמת קרן הון סיכון חדשה שתתמקד בטכנולוגיות ביטחוניות, חלל ותעופה ובין היתר, גם בטכנולוגיות חדשניות כמו רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה