השוק

הראל ויזל מודאג? שייק שאק סוגרת סניפים בשל קשיים

תשעה סניפים של הרשת בארצות הברית, 6 מהם בקליפורניה ייסגרו עקב העלאת שכר המינימום במדינה ל-20 דולר לשעה, צעד שהוביל לטלטלה בענף המזון המהיר והקשה ממילא על שורה של רשתות
מערכת ice |  2
הראל ויזל במהלך ענק (צילום דימה טליאנסקי, אינסטגרם/ שייק שאק)
רשת ההמבורגרים האמריקאית הפופולרית, שייק שאק, הודיעה על סגירת שישה סניפים בקליפורניה, כחלק ממהלך רחב יותר של סגירת תשעה מסעדות ברחבי ארצות הברית. ההחלטה הדרמטית מגיעה בעקבות העלאת שכר המינימום במדינה ל-20 דולר לשעה, צעד שהוביל לטלטלה בענף המזון המהיר. חמישה מהסניפים הנסגרים ממוקמים באזור לוס אנג'לס ואחד באוקלנד, מה שמפחית את מספר הסניפים של הרשת בקליפורניה ל-37.
בהודעה לרשות ניירות הערך האמריקאית, הסבירה החברה כי ההחלטה התקבלה לאחר הערכה תקופתית של ביצועי הסניפים, וכי אלו שנסגרים "אינם צפויים לספק תשואות מקובלות בעתיד הנראה לעין". למרות שהחברה נמנעה מלהתייחס ישירות לחוק שכר המינימום החדש, היא ציינה כי ההחלטה התקבלה "בחלקה בשל שינויים באזור המסחר". זוהי הפעם הראשונה ששייק שאק סוגרת מסעדות מסיבות שאינן קשורות לשיפוצים.

המהלך של שייק שאק משקף מגמה רחבה יותר בענף המזון המהיר בקליפורניה. רשתות גדולות אחרות, כולל מקדונלד'ס, ברגר קינג ואפילו האהובה In-N-Out Burger, נאלצו להעלות מחירים כדי לפצות על העלייה בשכר העובדים. חלק מהחברות קיצצו בשעות העבודה של העובדים, בעוד אחרות האיצו את המעבר לאוטומציה. רוביו'ס קליפורניה גריל, למשל, סגרה 48 מתוך 134 הסניפים שלה בסוף מאי, בטענה ל"עלות גבוהה של עשיית עסקים" במדינה.
למרות הסגירות, שייק שאק מדגישה כי היא עדיין מחויבת לצמיחה ואינה שוללת פתיחת סניפים חדשים באזורים אלה בעתיד. החברה הודיעה כי תאפשר לעובדים בסניפים הנסגרים להיות מועסקים מחדש בסניפים אחרים, ואלה שיבחרו שלא לעבור יהיו זכאים ל-60 ימי שכר. כל תשעת הסניפים צפויים להיסגר עד ה-25 בספטמבר.
המנכ"ל החדש של שייק שאק, רוב לינץ', שנכנס לתפקידו במאי, הביע את רצונו לשנות את תדמית החברה ולהפוך אותה ל"מקום קבוע לארוחת יום שישי למשפחה". הוא טען כי החברה זקוקה ליותר מסעדות עם שירות דרייב-אין כדי לשנות את התפיסה שלה כמסעדה עירונית לכניסה בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין צורך שיגיעו לארץ
    אלי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד זבל מיותר
    סגור
  • 1.
    המבורגר והמנות הנילוות לא טעים!!!!
    מבין 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם אחת יותר מידיייי!!!
    סגור