השוק

אסטרטג השווקים של בנק הפועלים: לא תהיה הורדת ריבית בקרוב

מודי שפריר, אסטרטג השווקים של חדר המסחר בבנק הפועלים מנתח את ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ואומר כי כרגע לפחות, לא נראה שבנק ישראל יוריד את הריבית בקרוב כשבשווקים מתומחרת הורדת ריבית רק בעוד שנה
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים אומר עם פרסום ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי כי "בדומה להחלטה הקודמת - הודעת הריבית הנוכחית הייתה 'ניצית' לכל אורכה, ולאור הערכתנו להמשך סביבת אינפלציה גבוהה בחודשים הקרובים, אנו נותרים גם בהערכתנו כי (בניגוד למגמה הגלובאלית), בנק ישראל לא יוריד בקרוב את הריבית. השוק מתמחר עתה רמת ריבית של 4.05% בעוד כשנה".
נזכיר כי מוקדם יותר הודיע נגיד בנק ישראל כי החליט להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%. שורה של נתונים עומדים בבסיס ההחלטה של הנגיד אבל הגורם המרכזי להחלטה הוא חוסר הוודאות בכלכלה הישראלית שנובע מהתמשכות המלחמה ומכך שלא נראה כי נתניהו עושה דיו כדי להביא לסיומה. והנתון השני שגורם לחוסר ודאות הוא העובדה שטרם החלו דיונים רציניים על תקציב המדינה לשנת 2025.
אם אנחנו מבינים היטב את נושא המלחמה, ההתמשכות שלה ומה שהיא עושה לכלכלה הרי שהנושא של התקציב הוא קריטי שכן ברור לכולם שאם המלחמה לא תסתיים עד לסוף השנה הרי שלא ניתן יהיה להתחיל לדבר על השיקום, על העלות של השיקום וכל מה שנלווה לזה. בטח לא ניתן לדבר על שיקום הצבא על הנגזרת התקציבית של שיקום כזה.
כך שלמעשה נותרנו בסוף חודש אוגוסט, בואך ספטמבר ללא תחילת דיונים רציניים על התקציב ומכאן ובהינתן הלחצים האינפלציוניים שבלאו הכי קיימים כרגע בישראל, לא ניתן אפילו להתחיל לדבר על הורדת ריבית כאן בישראל אלא צריך לדבר יותר על כניסה לתהליך של 'עשור אבוד'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה