השוק

בנק לאומי במחאה נגד בנק ישראל: זה המהלך הדרמטי שעורר סערה

ארבעה דירקטורים בבנק לאומי פתחו במחאה נגד בנק ישראל, והחליטו להחרים ולא להצביע על משרד KPMG סומך חייקין, בראשות גד סומך, כמשרד רואי החשבון המבקרים של הבנק.
מערכת ice | 
בנק לאומי (צילום Magma Images)
דירקטורים בבנק לאומי ערכו אתמול (רביעי) אסיפה כללית, במסגרתה דנו על הדרמה הגדולה שמתחוללת מול בנק ישראל, במרכזה עומד עימות חריג במיוחד בין הצדדים בכל הנוגע לסוגיית מינוי רואי החשבון המבקרים של הבנק.
על פי דיווח ב"כלכליסט", ארבעה מחברי ועדת הביקורת של דירקטוריון בנק לאומי נמנעו מלהצביע על אישור מחדש של כהונת רואי החשבון של הבנק, זאת במחאה על התערבותו של בנק ישראל במינוי של רואי החשבון המבקרים של הבנק, נושא שבדרך כלל לא עומד במחלוקת.
על פי הדיווח, משרד KPMG סומך חייקין, בראשות גד סומך, משמש כרואה החשבון של לאומי ושל הבנקים הגדולים בישראל מזה עשרות שנים. אלא שכעת, בבנק לאומי היו מעוניינים להחליף את משרד רואי החשבון, דבר שלא התקבל בצורה טובה אצל בנק ישראל.
בנק ישראל הביע התנגדות למהלך, ודרש מבנק לאומי להמשיך לעבוד מול משרד KPMG סומך חייקין, באותה מתכונת שהייתה עד עכשיו. בעקבות כך, ארבעה חברי דירקטוריון כאמור החליטו לעשות מחאה משלהם ולא להצביע על אישור מחדש של רואי החשבון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה