השוק

רבעון חזק לחברת האנרגיה אקונרג'י עם מעבר לרווח של 1.4 מיליון אירו

חברת האנרגיה הציבורית פרסמה את דוחות הרבעון השני והמחצית הראשונה שהציגו מעבר לרווחיות. המנכ"ל אייל פודהורצר: "קפיצת מדרגה חשובה בחיי החברה"
מערכת ice | 
אנרגיה מתחדשת (צילום freepik)
חברת אקונרג'י אנרגיה מתחדשת הפועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת, הציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2024. כזכור, החברה רכשה בתחילת השנה את חלקו של בנק  UBS בפרויקטים המשותפים.
בחציון הראשון של שנת 2024, רשמה החברה הכנסות של כ-42.4 מיליון אירו, זינוק לעומת ההכנסות של כ-0.6 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר העלייה מיוחס להכנסות ממימוש ייזום בסך של 37 מיליון אירו, הנובעות מעלייה בשיעורי האחזקה בפרויקטים באיטליה בעקבות עסקת UBS.
הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-34.8 מיליון אירו, עלייה חדה לעומת הפסד תפעולי של כ-5.8 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-37.5 מיליון אירו, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד החברה רשמה הפסד של כ-4.7 מיליון אירו. 
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות עמד על כ-140.1 מיליון אירו ליום 30 ביוני 2024, זאת לעומת הון עצמי של כ-114.1 מיליון אירו ליום 31 בדצמבר 2023.
ברבעון השני של השנה, רשמה החברה הכנסות של כ-3.9 מיליון אירו, לעומת כ-0.1 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו נבעו מהפעלה מסחרית של פרויקטים חדשים, מכירת חשמל ומתן שירותי ניהול לפרויקטים משותפים. 
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.1 מיליון אירו, לעומת הפסד תפעולי של כ-3.4 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-1.4 מיליון אירו, לעומת הפסד של כ-2.8 מיליון אירו באותה תקופה אשתקד, ונבע בעיקר מהכנסות ריבית מחברות כלולות.
החברה עדכנה כי מעתה תדווח על תחזיות תוצאותיה העסקיות באופן שנתי, למעט עדכונים על שינויים מהותיים בתחזיות, אשר ייכללו בדוחות הרבעוניים. נכון למועד הדוח, לא חלו שינויים מהותיים בתחזית התוצאות העסקיות של החברה.
אייל פודהורצר, מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י: "אנו מרוצים מאד מההתפתחויות הרבות בחברה. בחודשים האחרונים עשינו קפיצת מדרגה חשובה בחיי החברה עם חיבורם של שני פרויקטים גדולים ומשמעותיים ברומניה ונכון להיום בבעלותנו 252 מגה וואט מחוברים שמייצרים הכנסות ממכירת חשמל וניהול.
לפני ימים אחדים חתמנו על הסכם מימון לפרויקט אגירת האנרגיה  Swangate שבאנגליה בהספק של 102 מגה וואט שעה. זהו פרויקט האגירה הראשון שלנו והוא צפוי להתחבר בחודשים הקרובים. בנוסף אנו במו"מ מתקדם למימון מספר פרויקטים בהספק של כ- 300 מגה וואט הנמצאים בשלב מוכנות להקמה במספר מדינות. 
בנוסף אנו במו"מ למימוש פרויקט נוסף ברומניה בהספק של 75 מגה וואט אשר יהווה תוספת לחיזוק מימון תוכניות הצמיחה שלנו. אקונרג'י בתנופת עשייה בכל תחומי הפעילות ופירות עמלנו ילוו אותנו בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה