השוק

הכנסות אלקטרה הסתכמו ב-3 מיליארד שקל, איזה דיבידנד חילקה החברה?

הקבוצה בניהולו של איתמר דויטשר הציגה ביצועים מאוזנים למדי ברבעון השני של 2024. הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ל-221.3 מיליון שקל. הרווח הנקי ירד ל-63.3 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-4% וצבר העבודות ב-18%. המנכ"ל: "ממשיכים לבחון הזדמנויות שונות, שנוצרו בתקופה האחרונה, לרבות רכישות ומיזוגים"
מערכת ice |  2
איתמר דויטשר מנכל אלקטרה (צילום טל גבעוני)
קבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, פרסמה היום (ראשון) את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2024, המצביעות על ביצועים מאוזנים עם גידול בהכנסות וצניחה ברווחיות. הקבוצה, העוסקת בתחום הביצוע הקבלני ופועלת באמצעות שורה של חברות בת, מתמודדת עם אתגרים בשוק וממשיכה להתרחב ולחזק את נוכחותה בשווקים הבינלאומיים.
ברבעון השני של שנת 2024, סך ההכנסות של הקבוצה עלה ב-4.3% והסתכם ב-3 מיליארד שקל, לעומת 2.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהמגזר הבינלאומי בתחום פרויקטים למבנים ותשתיות, ומהמגזר הפעלה, שירות ואחזקה. מנגד, נרשמה ירידה בהכנסות ממגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, בעקבות השפעות מלחמת חרבות ברזל.
עם זאת, הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ל-221.3 מיליון שקל, לעומת 238.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הרווח הנקי ירד ל-63.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-65.2 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA עמד על 214.7 מיליון שקל, ירידה מ-227.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023.
 
במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, ההכנסות עלו קלות ל-1.4 מיליארד שקל, אך הרווח התפעולי צנח ל-12 מיליון שקל, בעקבות ירידה ברווחיות בתחום התשתיות. המגזר הבינלאומי בתחום פרויקטים למבנים ותשתיות צמח ב-17.7% והכנסותיו הסתכמו ב-496.6 מיליון שקל, עם עלייה ברווח התפעולי ל-12.8 מיליון שקל.
מנגד, במגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ההכנסות ירדו ל-120 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי עלה ב-7.3% ל-18.1 מיליון שקל, בעיקר הודות לרווחים מישות פועלת ברוסיה. במגזר הזכיינות, ההכנסות עלו ב-3.6% ל-290.9 מיליון שקל והרווח התפעולי התהפך להרוויח 6.5 מיליון שקל לאחר הפסד תפעולי ברבעון המקביל אשתקד.
בהשוואה למחצית הראשונה של 2023, נרשמה עלייה של 9.9% ברווח הנקי, שהגיע ל-134.3 מיליון שקל, לעומת 122.3 מיליון שקל. ה-EBITDA בחציון הראשון עמד על 444.5 מיליון שקל, ירידה קלה מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך 43 מיליון שקל. 

 

נכון ל-30 ביוני 2024, הקבוצה מחזיקה באמצעים נזילים בסך של 521 מיליון שקל, וההון העצמי שלה עומד על 2.1 מיליארד שקל. צבר העבודות של אלקטרה עלה ב-18% והסתכם ב-35 מיליארד שקל, בהשוואה ל-29.6 מיליארד שקל בסוף 2023.
במהלך התקופה אלקטרה ארה"ב נבחרה להוביל פרויקט תכנון-ביצוע לבית כלא חדש בניו יורק, עם חלק צפוי של כ-3.1 מיליארד שקל. כמו כן, החברה חתמה על הסכמים להשקעה עם קבוצת מגדל ביטוח ופיננסים וחתמה על פרויקטים משמעותיים נוספים, כולל פרויקט הרחבת מכון השפד"ן והקמת אצטדיון פוטבול בארה"ב.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2024, בצל תקופה מאתגרת במיוחד עבור המשק הישראלי בכללותו, משקפות את האיזון בין כל הרגליים העסקיות של אלקטרה בע"מ. לצד ההשפעה השלילית, המאפיינת את ענף הבנייה והתשתיות בישראל כולו, הצגנו במחצית צמיחה בהכנסות וברווח, וזאת הודות לפיזור הפעילויות שלנו בישראל ובחו"ל.
"בישראל נמשכה גם בתקופה זו הצמיחה במגזר השירותים והאחזקה, הודות לחוזים חדשים שקיבלנו ולהרחבת הפעילות מול לקוחות קיימים, וכן נרשם גידול בהכנסות וברווח של מגזר הזכיינות בזכות הצמיחה בפעילות התחבורה הציבורית של אלקטרה אפיקים. בנוסף, חתמנו על עסקה אסטרטגית להכנסת קבוצת מגדל כשותפה בפעילות אלקטרה מגורים, מה שיחזק את פעילות הייזום למגורים של החברה בישראל ויסייע להמשיך ולפתחה.
"לצד זאת, בחו"ל המשכנו להרחיב את הפעילות באירופה, שמתבטאת בתוצאות התקופה, ולצד זאת דיווחנו בשנה האחרונה על מספר פרויקטים משמעותיים בשוק בארה"ב בו זכינו בשבוע שעבר בעבודות בסכום כולל של כ-3.1 מיליארד שקל כחלק מפרויקט הקמת בית הכלא בקווינס, ניו-יורק. אלקטרה ארה"ב מחזקת בהדרגתיות את מיצובה כשחקנית מובילה גם בארה"ב, ואנו צופים המשך צמיחה במדינה זו. 
"צבר העבודות שלנו ליום 30 ביוני 2024, גדל לשיא של כ-35 מיליארד שקל וזאת עוד לפני הכללת פרויקט בית הכלא כאמור, ומבטיח למעשה את המשך הצמיחה שלנו בשנים הקרובות. אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות שונות, שנוצרו בתקופה האחרונה, לרבות רכישות ומיזוגים התואמים את אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח.
"אנו מאמינים באיתנותו של המשק הישראלי, וצופים כי לאחר המלחמה, אלקטרה תהיה חלק משמעותי בפרויקטי בנייה ותשתיות שיידרשו ברחבי הארץ כתוצאה מהמלחמה. בימים אלה אנו ממשיכים לחזק את ידיהם של כוחות הבטחון, ביניהם עובדי ומנהלי הקבוצה, מייחלים להשבת כל החטופים, ומשתתפים בצער משפחות הנרצחים והחללים". 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשוט חברה
    שש 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעה. תת רמה. בחול היא לא היתה מחזיקה מעמד שנה. שומר נפשו ירחק.
    סגור
  • 1.
    אין על אלקטרה (ל"ת)
    ירון 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור