השוק

לראשונה מזה 4 שנים: יו"ר הפד רומז על הורדת ריבית

יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול בנאומו בכנס השנתי של הפדרל ריזרב: "הגיע הזמן להתאים את המדיניות". כעת מתרבות ההערכות להורדת ריבית של 0.25% בספטמבר
מערכת ice | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב ג'רום פאוול רמז בסוף השבוע על הורדת ריבית, לראשונה מזה 4 שנים בארה"ב. בנאום שלו בכנס הכלכלי השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול, ויומינג, אמר כי "הגיע הזמן להתאים את המדיניות", והוסיף כי העיתוי וקצב הקיצוצים יהיו תלויים בנתונים.
פאוול הוסיף כי "כיוון התנועה ברור, והעיתוי וקצב הורדות הריבית יהיו תלויים בנתונים הנכנסים, בתחזית המתפתחת, ובמאזן הסיכונים". עוד אמר שהבנק מתמקד יותר ויותר בשוק העבודה, מכיוון שהוא צובר ביטחון שארה"ב מסיימת את העלייה במחירים שהחלו במהלך מגיפת הקורונה. האינפלציה, העוקבת אחר קצב עליית המחירים, ירדה ל-2.9% בארה"ב בחודש שעבר, השיעור הנמוך ביותר מאז מרץ 2021.
 
דבריו של פאוול סימנו את תחילתו של מאבק חדש עבור הפד, לאחר יותר משנתיים שהתמקד בייצוב המחירים. הצפי כעת לפי הערכות מומחים בארה"ב הוא להורדת ריבית של 25 נקודות בסיס בספטמבר.
פאוול טען עוד שהכלכלה האמריקאית בריאה מספיק כדי להתמודד עם הריבית הגבוהה, הודה בהאטה משמעותית בשוק העבודה, אך דחה את החששות לגבי מיתון נוסף בעתיד הקרוב, בטענה שהעלייה באבטלה עולה בקנה אחד עם האטה בגיוס עובדים, ולא לזינוק פתאומי בקיצוצי משרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה