השוק

טלטלה בענקית המזון: המנכ"ל הודח אחרי 8 שנים בצל שערוריות

מנכ"ל נסטלה, מארק שניידר, יפרוש מתפקידו לאחר ירידה במכירות. יורשו, לורן פרייקס, ניהל בהצלחה את האזור האירופי של החברה במהלך המשבר הפיננסי של 2008 ועד 2014
מערכת ice |  4
פיטורים (צילום shutterstock)
מנכ"ל נסטלה, מארק שניידר, עוזב את ענקית המזון השוויצרית לאחר שמונה שנים ויוחלף על ידי מנהל אזור אמריקה הלטינית, לורן פרייקס, ב-1 לספטמבר. כך הודיעה החברה. בהצהרה נמסר כי שניידר "החליט לוותר על תפקידיו כמנכ"ל וכחבר מועצת המנהלים".
ההצהרה באה על רקע הורדת תחזית הצמיחה במכירות של נסטלה לשנת 2024 בחודש שעבר, בעקבות ההאטה בקצב עליות המחירים במחצית הראשונה של השנה – מה שהדאיג את מועצת המנהלים של נסטלה. ענקית המזון ויריבותיה רשמו צמיחה גבוהה במכירות בשלוש השנים האחרונות, כאשר העלו מחירים כדי לפצות על עלויות גבוהות יותר עקב האינפלציה הגואה.
ברויטרס צוטט מומחה שהעריך כי הפתאומיות של המהלך "היא עוד סימן לכך שלא מדובר במעבר מתוכנן. ברור שגם זו לא הבחירה שלו". מניית נסטלה הגיעה לשיא בינואר 2022 כשהקבוצה נהנתה משגשוג, אך היא נמצאת בירידה ממאי 2023 לאחר סדרה של תקלות, החמצות רווחים והורדות דירוג.
"להוביל את נסטלה ב-8 השנים האחרונות היה כבוד עבורי. אני אסיר תודה על מה שהשגנו, לאחר שהפכנו את נסטלה לעסק מוגן עתיד, חדשני ובר-קיימא", אמר שניידר בהצהרה. נסטלה הזכירה בהודעתה כי המחליף לורן פרייקס, שהצטרף לחברה בצרפת ב-1986, ניהל בהצלחה את האזור האירופי של החברה במהלך המשבר הפיננסי של 2008 ועד 2014. לאחר מכן הוא מונה למנכ"ל אזור אמריקה לפני שהופקד על אזור אמריקה הלטינית החדש שנוצר בשנת 2022, "שם הוא הוביל בהצלחה בתנאים מאתגרים".

בשנים האחרונות התמודדה נסטלה עם פרסומים שלילים, ובהם בין היתר הואשמה שהיא מוכרת מזון לתינוקות עם רמות גבוהות של תוספת סוכר במדינות בעלות הכנסה נמוכה, אך לא במדינות עשירות יותר – טענה שהוכחשה. כן הואשמה בצרפת שבמותג המים המינרליים שלה התגלו עקבות של חיידקי צואה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברות מגעילות (ל"ת)
    שי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נסטלה
    הציוני 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פעם הייתם אגדה... מים מינרלים עם חיידקי צואה??? שויצרים אמרנו, לא? העם החביב הנאוטראלי ששונא את העם שלנו אך מאוד אוהב את הכסף שלו וחמד אותו בשואה בחדוות בנקאים בלתי נימולים ודפלים!!!
    סגור
  • 2.
    תקשורת רעילה-כותבים כאילו שזה בארץ כדי לדפרס
    . חנה צחור 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיטה לכתוב בגדול קטסטרופה כלכלית ואחכ להבהיר שזה באיי פיגי או אירופה או ארהב
    סגור
  • 1.
    יש ירידה בצריכת מזון מעובד
    טבעוני 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גן בישראל תהיה ירידה כי אנשים החליטו לאכול ובעוני.
    סגור