השוק

ג'ף בזוס רוכש צעצוע חדש: על מה בזבז 80 מיליון דולר?

המיליארדר ג'ף בזוס רכש מטוס פרטי  מסוג גאלפסטרים G700 חדש בשווי של 80 מיליון דולר, שמצטרף לצי המטוסים שלו, שעל פי הערכות עומד על כ-200 מיליון דולר
מערכת ice |  1
אמזון תשקיע 9 מיליארד דולר בסינגפור (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
ג'ף בזוס, האיש השני הכי עשיר בעולם אחרי אילון מאסק על פי מגזין "פורבס", מתחדש בצעצוע חדש אחרי שרכש מטוס פרטי מסוג גאלפסטרים G700 חדש בשווי של 80 מיליון דולר, שמצטרף לצי המטוסים של המיליארדר שייסד את אמזון, כך על פי פרסום היום (חמישי) ב-Business Insider.
המטוס החדש של בזוס מצטרף לעוד שני מטוסים שרכש. אחד מהם הוא מטוס ה-G650, הגרסה הישנה יותר, והשני הוא מטוס קטן יותר מסוג פילטוס PC-24. כעת, שווי צי המטוסים של בזוס עומד על פי הערכות על כ-200 מיליון דולר.
כזכור, השבוע דיווח עיתונאי הספורט ביל סימונס כי  ג'ף בזוס, מעוניין לקנות את קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס שמשחקת בליגת הטובה ביותר בעולם, ה-NBA. אם העסקה תצא לפועל בסופו של דבר בזוס ישלם לא פחות מ-6 מיליארד דולר.
בזוס ייסד את אמזון בשנת 1994 ובשנת 2021 הודיע על פרישה מתפקיד מנכ"ל החברה. כעת בזוס עומד בראש הוושינגטון פוסט וחברת התעופה לחלל בלו אוריג'ין.  במרץ 2022 אישר האיחוד האירופי את מכירת אולפן הסרטים הנודע MGM לאמזון בכ-8.5 מיליארד דולרים. כך או כך, היום אמזון הוא תאגיד ענק המוכר כנראה בכל פינה על הגלובוס.
מיזם משמעותי נוסף של בזוס טמון בהקמת חברת האווירונאוטיקה בלו אורג'ין, שהציבה לעצמה יעד גבוה: שיגור בני אדם פרטיים לחלל. לשם מימון הפרויקט מכר בזוס ב-2017 מניות של אמזון בסך 940 מיליון דולרים. ביולי 2021 ביצעה בלו אוריג'ין את טיסת הבכורה שלה, כשהחללית ניו שפרד (עם בזוס על סיפונה), טסה לחלל ובחזרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני
    לא פחות עשיר 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קניתי צעצוע חדש פחית קולה 8 ש"ח
    סגור