השוק

יצחק תשובה ישלים את עסקת ENI עוד השנה; תשואה הדיווידנד זינקה ל-11%

קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ומנוהלת על ידי עידן ולס סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווחים של 382 מיליון שקל; הרווח החציוני עמד על יותר מ-650 מיליון שקל; קבוצת דלק תחלק דיווידנד משמעותי שיעמיד את התשואה על 11%
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ מרק ישראל סלם /POOL)
קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ומנוהלת על ידי עידן ולס סיימה רבעון שני חזק מאוד. לפני שניכנס למספר ניתן לראות ירידה מינורית ברווחיות הרבעונית אולם במונחים חצי שנתיים מדובר בירידה משמעותית יותר ברווחים, ירידה שמיוחסת לירידה בקצב ההפקה של איתקה בעיקר במאגרים שמופעלים על ידי צדדים שלישיים.
מספר נתונים שיש לשים אליהם לב: קבוצת דלק מחלקת דיווידנד משמעותי של 220 מיליון שקל, מה שמעמיד את תשואת הדיווידנד שלה על 11%, תשואה גבוהה מאוד שחשובה מאוד למשקיעים המוסדיים. נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא ההודעה של החברה במסגרתה תושלם עסקת ENI ברבעון הרביעי של השנה, מה שאמור להעלות את איתקה מדרגה ביכולת להפיק גז וכמובן למכור אותו במחירים גבוהים יחסית.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא הפיתוח של הנדל"ן של מהדרין, עליו מוביל עידן ולס מהלך של הקמת מערכי ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים, מה שאמור לייצר את בסיס ההכנסות (והרווחים) העתידי של החברה.
אם כן, הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-382 מיליון שקל, לעומת 406 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בחציון הראשון של השנה הסתכם לכ-651 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-967 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
בקבוצה אומרים כי השינוי בתוצאות החציון נובע בעיקר, מקיטון בהפקה היומית של איתקה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר במאגרים שמופעלים על ידי צדדים שלישיים לצד גידול שנרשם ברבעון השני ובחציון הראשון של השנה, בתוצאות  הפעילות של ניו מד.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-2.5 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה עמדו על כ-5.5 מיליארד שקל, לעומת כ-6.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי נכון לסוף חודש יוני הסתכם לכ-10 מיליארד שקל, לעומת כ-9.5 מיליארד שקל נכון לסוף השנה שעברה, והחוב הפיננסי נטו של הקבוצה, מסתכם בכ-2.921 מיליארד שקל, לעומת כ-3.077 מיליארד שקל בתום הרבעון הראשון של השנה.
קבוצת דלק השלימה ברבעון החולף מספר מהלכים אסטרטגיים של פירעון מוקדם של חוב, לצד גיוס סדרת אג"ח חדשה, אשר הביאו להארכת מח"מ החוב של הקבוצה, כך שהקבוצה נהנית היום מלוח סילוקין מרווח ונוח, מגמישות פיננסית מרבית, ומהיקף נכסים חופשיים משמעותי בשווי של כ-5 מיליארד שקל הכוללים, בין השאר, את מניות איתקה, ניו-מד, דלק ישראל, דלק נכסים ומהדרין. נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה לקבוצה מזומנים ושווה ערך מזומן (לרבות ניירות ערך סחירים) בהיקף של כמיליארד שקל.
בחודש יוני האחרון, אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד 200 מיליון שקל, וזאת עד לסוף שנת 2024. נכון למועד פרסום הדוחות יישמה החברה כ-25% מתוכנית הרכישה העצמית האמורה.
בחודש יולי האחרון, אשררה מידרוג, מקבוצת Moody's, את דירוג אגרות החוב של הקבוצה ברמה של A3.il באופק יציב (המקביל לדרגה A מינוס) וזאת בין השאר לאור המצב הפיננסי החזק של הקבוצה, אשר להערכת סוכנות הדירוג בולט לטובה.
בנוסף בחודש שעבר השלימה קבוצת דלק מהלך פיננסי לביצוע התחשבנות סופית של הלוואת מוכר הפניקס, שניתנה על ידי הקבוצה לרוכשי הפניקס בנובמבר 2019, על כלל הרכיבים הנלווים לעסקת המכירה, כאשר סך הכל, לאחר המרת הלוואת המוכר למניות הפניקס, ותשלום במזומן של כ-220 מיליון שקל אשר שילמה קבוצת דלק, מחזיקה החברה, בכ-4.9% מהון המניות של הפניקס. כתוצאה מהשלמת העסקה, רשמה קבוצת דלק בדוחות הרבעון השני רווח של כ-47 מיליון שקל.
עידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק אמר עם פרסום הדוחות הכספיים כי: "קבוצת דלק מסכמת את החציון הראשון והרבעון השני עם נתונים חזקים, שכללו רווח נקי של 651 מיליון שקל במחצית הראשונה לשנת 2024, והון עצמי, אשר המשיך לגדול, וחצה את הרף של 10 מיליארד שקלים.
"בנכסי הליבה של הקבוצה, אנו מקדמים כעת שני מהלכים אסטרטגיים חשובים: השלמת עסקת ENI, אשר צפויה להיות מושלמת כבר בתחילת הרבעון הרביעי של השנה, עסקה שתאפשר להגדיל את קצב ההפקה היומי באיתקה באופן משמעותי לטווח הפקה של 100-110 אלף חביות בממוצע ליום, ויצירת תזרים מזומנים שיתמוך במדיניות חלוקת הדיבידנדים לבעלי המניות של איתקה, בסך כולל של כמיליארד דולר בגין השנים 2024 ו-2025.
"במקביל, בניו-מד החלו בקידום פיתוח שלב 1ב' של מאגר לוויתן, אשר צפוי להגדיל לכמעט פי שניים את התפוקה השנתית מהמאגר. קבוצת דלק ממשיכה ליהנות מחוסן פיננסי משמעותי, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בשיעור מינוף נמוך ולוח סילוקין מרווח, עם מזומנים ושווה ערך מזומן, לרבות ניירות ערך סחירים, בהיקף של כמיליארד שקל, נכון למועד פרסום הדו"ח, ודירוג אשראי מקבוצת ה-A. אנו ממשיכים לפעול למימוש האסטרטגיה להשבחת נכסי הליבה של הקבוצה, במקביל לאיתור הזדמנויות עסקיות חדשות ובניית מנועי צמיחה נוספים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מניה לפנסיה-עדיף מלקנות דירה להשקעה (ל"ת)
    מבין עניין 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור