השוק

רמי לוי ואל על הגזימו במחירים? זו המכה שעשויה להגיע

בשבועות האחרונים התעצם הכעס הציבורי על המחירים הגבוהים, מה שהוביל את רשות התחרות לפתוח בבדיקה בחשד להפקעת מחירים באפריל, כעת השר ניר ברקת יפגוש את שתי החברות ואת ארקיע כדי לקבל תשובות
מערכת ice |  3
רמי לוי מול מטוס אל על (צילום shutterstock, יחצ)
במתח הגובר סביב מחירי הטיסות בישראל, מנהלי שלוש חברות התעופה הישראליות - אל על, ישראייר וארקיע, ייפגשו הבוקר (רביעי) עם שר הכלכלה ניר ברקת. הפגישה מגיעה לאחר ביקורת ציבורית חריפה על הפקעת מחירים והעלאות חריגות בעקבות ביטולי טיסות של חברות זרות.
על פי דה מרקר, בשבועות האחרונים התעצם הכעס הציבורי על המחירים הגבוהים, מה שהוביל את רשות התחרות לפתוח בבדיקה בחשד להפקעת מחירים באפריל. זאת, לאחר שדו"חות כספיים של אל על חשפו זינוק חסר תקדים בהכנסות וברווחים של החברה. הלחץ הציבורי והפוליטי הביא את הממשלה לפעול.

במשרד הכלכלה קידמו בחודשים האחרונים הליך חקיקתי שיאסור על חברות תעופה להעלות מחירים באופן חריג בתקופת חירום. התיקון לחוק הגנת הצרכן, שהוגש כהצעת חוק פרטית, קובע כי שר הכלכלה יוכל להכריז על "השפעה בלתי הוגנת" על הצרכן במקרה של העלאות מחירים משמעותיות.
לאחר חודשים של התנגדות מצד משרד האוצר ומשרד המשפטים, גובש אמש נוהל ראשוני להפעלת התיקון החדש. הנוהל מגדיר קריטריונים להגדרת "מחיר ממוצע" ו"העלאה חריגה", שעל בסיסם יוכל שר הכלכלה להתערב ולהטיל קנסות על חברות התעופה.
עתה, משגובש הנוהל והושגה הסכמת האוצר, ייפגש שר הכלכלה ברקת עם מנהלי החברות הישראליות כדי להבין את עמדתם בסוגייה הרגישה. הפגישה מגיעה על רקע הלחץ הגובר על הממשלה לפעול להורדת מחירי הטיסות בישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש לי רעיון
    יוסי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להמנע לטוס עם חברות כאלה
    סגור
  • 2.
    החמדנות פושה בכל מגזר לא רק החברות התעופה. (ל"ת)
    יהודה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כנף ציון
    ארמין 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטוס בכנף ציון זה בחינם, במיוחד לכאלו שמתגנבים לטיסה וטסים כנוסע סמוי.
    סגור