השוק

וויז ויתרה על גוגל והרוויחה: זו הבשורה האדירה שקיבלה מהממשל

מתרחבת למגזר הציבורי: חברת הסייבר וויז מקבלת את אישור ה-FedRAMP ורשאית למכור לרשויות הפדרליות בארצות הברית
מערכת ice | 
אסף רפפורט (צילום shutterstock, נתנאל טוביאס)
עוד הישג לחברת הסייבר וויז (WIZ), לאחר שוויתרה על האקזיט לגוגל: החברה מודיעה הערב (חמישי) כי השלימה את תהליך הבחינה וקיבלה את אישור ה-FedRAMP – המאפשר לחברה למכור את שירותיה לממשל האמריקאי ולרשויות הפדרליות השונות בארה"ב.
קבלת האישור מגיעה לאחר תהליך בדיקה מקיף שנמשך שנים ארוכות, במסגרתו הממשל האמריקאי בחן את הצעת הערך של וויז ואת עמידתה של החברה בסטנדרטים הפדרליים השונים לאבטחה. בעצם קבלת האישור, וויז הופכת לחברה הצעירה ביותר אי פעם שמוכרת לממשל האמריקאי – משום שהשלימה את תהליך הבחינה והאישור בפרק הזמן הקצר ביותר.
אישור המכירה לממשל הפדרלי מהווה אבן דרך משמעותית עבור וויז, שרואה במכירות למגזר הציבורי מנוע צמיחה מרכזי לשנים הקרובות. הפלטפורמה של וויז כבר נמצאת בשימוש של מספר גופים ממשלתיים, לרבות חיל הים האמריקני.
כזכור, וויז הכריזה במאי האחרון על גיוס הון של מיליארד דולר והצהירה בעבר על כוונתה להגיע למיליארד דולר מכירות בדרך להנפקה בוול סטריט. החברה מעסיקה כיום למעלה מ-1,200 עובדים בישראל, בארצות הברית, באירופה ובאסיה, והקימה בשנה האחרונה משרד בוושינגטון די.סי האמון על העבודה עם המגזר הציבורי בארצות הברית.
קבלת האישור בעת הנוכחית מסמנת גם את הגידול בהוצאות על אבטחת ענן בקרב הממשל האמריקאי - בין השנים 2019 ל-2023 הרשויות הפדרליות השונות השקיעו כ-488 מיליון דולר בפתרונות אבטחת ענן. התקציב הנשיאותי המוצע לשנת 2025 מציג עלייה נוספת של כ-10% בתקציבי הסייבר, לסכום של 13 מיליארד דולר.

כזכור, wiz עלתה לכותרות בישראל ובעולם בחודש שעבר לאחר שנחשפו מגעים לרכישתה על ידי גוגל ב-23 מיליארד דולר. אלא שכעבור זמן קצר התפרסם שוויז מוותרת ומעדיפה ללכת להנפקה. בתחילת החודש נודע כי וויז זכתה במכרז של החשב הכללי בישראל, במסגרתו החברה תשמש ספק בלעדי של פתרונות אבטחת ענן למשרדי הממשלה השונים בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה