השוק

אפל תתחרה באפליקציות התשלומים? בנק ישראל במגעים עם חברות זרות

בנק ישראל מנהל מגעים עם שחקנים זרים במטרה לחבר אותם למערכות שלו כדי שאלה יכנסו לעולם התשלומים הישראלי ויהפכו להיות גורם מחולל תחרות בעולם אפליקציות התשלום והעברות הכסף
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנק ישראל מנהל מגעים עם חברות פינטק בינלאומיות שיתחילו לעבוד בישראל. המהלך של בנק ישראל, אם יצליח, יכול להוביל למהפכה משמעותית בעולם התשלומים הישראלי.
נסביר לרגע את הדברים. בנק ישראל מנסה בכל כוחו לדחוף את עולם התשלומים הישראלי לתחרות וכדי לעודד חברות להיכנס לתחום, הרי שתחת בדיקות קפדניות מעוניינים בבנק ישראל לאפשר לחברות פינוק וחברות אשראי חוץ בנקאי להתחבר למערכות הסליקה שמופעלות ומפוקחות על ידי בנק ישראל כמו, מערכת זה״ב, מס״ב וכן הלאה.
כדי שהתחרות הזו תצא לפועל במלוא עוצמתה הרי שהישראלי הממוצע צריך לעבור מחסום פסיכולוגי ואם באופן תיאורטי לפייבוקס וביט קל יחסית לעבור את החסם הזה כי הם בבעלות בנק דיסקונט (פייבוקס) ובנק הפועלים (ביט) הרי שאם תיכנס אפליקציה נוספת פינטקית שלא עומד מאחוריה גוף מוכר, הרי שאנשים עלולים לחשוש מלבצע פעולות כספיות דרכן ולתת את פרטי חשבון הבנק ופרטי כרטיס האשראי.
בבנק ישראל מעוניינים שיקרו מספר דברים. האחד שחברה פיננסית תיכנס לעולם הזה נניח חברת ביטוח שתשיק את השירות הזה, ומבנה הבעלות יעורר אמון בציבור, זה יכניס את פרטי חשבון הבנק ו/ או כרטיס האשראי ויכניס תחרות לשוק. אופציה נוספת שבנק כמו הבנק הבינלאומי יכנס לענף ואפשרות שלישית ומעניינת מאוד היא כניסה של שירותים בינלאומיים מוכרים כמו לאפשר לאפל להרחיב את שירותי אפל-פיי בישראל. או גוגל עם גוגל-פיי ואולי מותגים בינלאומיים גדולים נוספים שיהיה להם קל יותר לחדור לשוק הישראלי.
כדי שכל הטוב הזה יצא לפועל הרי שבנק ישראל התיר לאפליקציות כמו ביט ופייסבוק לגבות עמלות מהלקוחות על העברות מעל רף מסוים וגם להעברות עסקיות. 
עד כאן הכל ברור, עכשיו נותר השלב לעודד שחקנים בינלאומיים להיכנס למשחק הזה. וכאן מחדש בנק ישראל כשהוא מנהל כבר מגעים עם שירותים כאלה בחו״ל כדי להכניס אותם לישראל ולעורר את התחרות בענף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהפכה בעולם התשלומים
    דוגרי לפנים 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו ריפל וזהו זה...
    סגור