השוק

יו"ר ועד סלקום: "יובל כהן התחייב לי בעבר שלא יחליף את המנכ"ל"

משבר אמון חריף בין ארגון ועד עובדי סלקום ובין קרן פורטיסימו בעקבות הדחת המנכ"ל המוערך, דניאל ספיר, במפתיע - הדחה שהתגלתה אליהם דרך התקשורת. יו"ר ועד סלקום, אורי אורן, חושף כי בעלי פורטיסימו יובל כהן התחייב בפניו שלא יערוך שינויים בהנהלה, חושף כי סמנכ"לים מאותתים על רצונם לעזוב, והוא שולח מסר ברור: "לא חוששים לנקוט בצעדים קיצוניים" | ריאיון

יהודה לוינגר |  5
יובל כהן, אורי אורן (צילום פורטיסימו, סלי בן ארי, פלאש 90/ מרים אלסטר)
למרות דו"חות מצויינים לסלקום, והגעה לשיא מזה 8 שנים, החליט המנהל שותף של קרן פורטיסימו, יובל כהן, שרכשה לאחרונה את סלקום, להדיח את המנכ"ל המוערך דניאל ספיר כרעם ביום בהיר בצעד מהיר.
בקרב העובדים זעם רב על ההחלטה של פורטיסמו, שהתנהלה באופן חד-צדדי וקר, ועם הרבה חששות לעתיד החברה ועובדיה, וזאת לקראת מה שנראה כגל פיטורים ותהליכי התייעלות מרובים בענקית התקשורת, וזאת עבור קרן שכל מטרתה היא תשואה מהירה בלבד. בשוק ההון התקבלת הידיעה על הדחת ספיר בתדהמה מאחר וסלקום הבשילה תחת ניהולו לחברה במצב לא רע בכלל לרבות הובלה של תחום הדור החמישי, האינטרנט בסיבים, מכירת ציוד הקצה וכן הלאה אבל מעבר לכל זה. החשש הגדול הוא שפורטיסימו הפכה לקרן טורפנית.
אורי אורן, 51,  יו"ר ועד סלקום, נכנס לנעליה של היו"ר הקודמת מיה יניב בעת שעזבה, ונבחר בבחירות בין העובדים בדצמבר האחרון. אורן בסלקום מזה 23 שנה, ועבד במשך שנים באגף ההנדסה בחברה, ועם הליך כניסתה של פורטיסמו לחברה הוא עצמו ערך כמה שיחות בשם הוועד עם יובל כהן על נכסי החברה והשינויים, ולדעת מה כוונותיו מבחינת סלקום: "הוא אמר לי במפורש", מספר אורן על השיחה עם יובל כהן, "שמבחינתו לא יבוצעו שום שינויים בהנהלה, והם רואים בדניאל [ספיר] דמות נכונה ומתאימה". על ההחלטה לשנות את עמדתו בלי לשתף, אורן אומר: "ניתנה לי מילה, ומבחינתי הנושא של אמון ועמידה במילה זה הכי חשוב". על הדחת המנכ"ל, שמע אורן כמו רבים, דרך התקשורת.
למרות שוועדי עובדים לרוב נמצאים באופוזיציה להנהלה, יו"ר ועד סלקום מרבה לשבח את ניהולו של דניאל ספיר בסלקום: "החברה הוציאה דו"חות כספיים הכי טובים ב-8 השנים האחרונות. ההנהלה הנוכחית מצליחה להוביל את החברה להישגים מרשימים. התנהלות איכותית והדברים נעשים עם המון רגישות ועם ראיית העובדים". עוד מוסיף אורן: "יש חיכוכים וניגודי אינטרסים, אבל אנחנו מביאים אותם לשולחן בשיח אמיתי ולגשר על הפערים. זו הנהלה שבאה לעבוד בשיתוף פעולה ולא עושה פולישטיקים. גם בניהול החברה, ההנהלה עם ההחלטות הכי נכונות ובלי ניהול אינטרסים סמויים, לכן אנחנו מגיעים להישגים טובים".
על ההדחה של ספיר, אומר אורן שפורטיסימו, כאשר נכנסו לעניינים, הם ניסו להביא את ההנהלה להליך של התייעלות בעובדים, ובוועד התנגדו ולא אפשרו זאת, "ובטל לא נאפשר התייעלות בהינף יד", מפרט אורן. לדבריו, אפשר לדון על הליך שיאפשר פרישה ברצון ובדרך מקובלת, אבל לא ככה. עוד הוא חושף את המסרים שהתקבלו מפורטיסימו לגבי ההתייעלות אך הוא מוסיף שגם ההנהלה התחברה להתנגדות של הוועד והעבירה את המסר לבעלים החדש יובל כהן: "וכנראה זה לא החליק להם בגרון", מספר אורן על הסבר אפשרי לפיטורי המנכ"ל.
לדבריו, פורטיסימו לא תוכל לנהל את סלקום "כמו חברות אמריקאיות" שרואות רק מספרים ובלי לראות את האנשים: "זה לא יעבור בשתיקה, לא נאפשר כוועד עובדים מהלכים חד צדדים עם העובדים".
יובל כהן עתיד למצוא שבשונה מחברות אמריקאיות, בפניו ניצבת חברה חזקה עם ועד חזק, שלא ימהר לאפשר פיטורי עובדים בזמן שהחברה משגשגת ומצליחה: "אנחנו קוראים לפורטיסימו להתנהל מולנו בשיח, ולא דרך התקשורת - זו לא דרך מקובלת. אנחנו רוצים להבין על מה הם חושבים לעשות ואיך להתקדם, כי מבחינתנו זו תחילתה של פירמידה שהולכת ומתפרקת".

יו"ר הוועד חושף, שלאחר ההדחה המהירה והמפתיעה של ספיר, חלק מהסמנכ"לים כבר התחילו להודיע על רצונם לעזוב: "החברה הגיעה למקום יציב וטוב ומתפתח, וזה עומד להיהרס. לא נאפשר את זה". על הצעד הבא הוא זהיר בלשונו אך נחרץ: "לא חוששים לנקוט בצעדים קיצוניים, והעובדים עומדים מאחורינו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כהן חזיר ואתם בועד נמושות וכך נראית סלקום. בושה! (ל"ת)
    ברכה 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כולם מתחייבים --) תראו לאן הגענו ---)
    מאי 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלכה המדינה. לא נשאר כאן כלום.
    סגור
  • 2.
    בנוגע למנכל היוצא
    עידו לב ארי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בתור אחד שעבד בסלקום, הוא פגע בעיקר בעובדים החלשים בחברה. ניסה לצור מיקור חוץ הוועד לא עשה דבר.
    סגור
  • 1.
    וביבי התחייב להגן עלינו.... (ל"ת)
    וקיבלנו את ה-7.10 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • חולהנפש (ל"ת)
    הסולטן 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור