השוק

בעלי ערוץ i24news בעסקת ענק: מה מכר ב-3.2 מיליארד ליש"ט?

?מהפך בענקית התקשורת הבריטית: בהארטי גלובל רוכשת נתח משמעותי בבריטיש טלקום של אלטיס, חברת המדיה של פטריק דרהי, בעליו של הערוץ החדש בישראל
מערכת ice |  2
פטריק דרהי (צילום יורי סקוירסקי, רמי זרנגר, יחצ)
בעסקת ענק שמסעירה את שוק התקשורת העולמי, הודיעה אלטיס, חברת המדיה של המיליארדר פטריק דרהי, על מכירת 24.5% ממניותיה בבריטיש טלקום לתאגיד ההודי בהארטי גלובל. העסקה, שערכה מוערך בכ-3.2 מיליארד לירות שטרלינג, מסמנת שינוי משמעותי בבעלות על אחת מחברות התקשורת הגדולות והוותיקות בבריטניה.
על פי הפרסום בכלכליסט, בהארטי גלובל, בבעלות המיליארדר סוניל בהארטי מיטאל, תרכוש באופן מיידי 10% מהמניות, כאשר יתרת הרכישה תושלם לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. מהלך זה מהווה הצבעת אמון משמעותית בבריטיש טלקום, במיוחד לאור הירידה של כמעט שליש בערך מניותיה מאז שאלטיס הפכה למשקיעה בחברה ב-2021.

עבור אלטיס, המכירה היא חלק ממהלך רחב יותר של מימוש נכסים, שנועד לצמצם את נטל החובות העצום של החברה, העומד על יותר מ-60 מיליארד דולר. זהו צעד נוסף בסדרת מהלכים שכוללים מכירת נכסי תקשורת ושיתופי פעולה עם משקיעים אסטרטגיים, כגון קרן ההון הריבונית של אבו דאבי.
מיטאל, בהצהרה שמדגישה את כוונותיו ארוכות הטווח, ציין את העבר המפואר של BT ואת חשיבותה הלאומית בבריטניה. הוא הדגיש כי ההשקעה אינה מהלך ספקולטיבי קצר טווח, אלא מכוונת להוסיף ערך לחברה לאורך זמן. זאת, תוך ניצול הניסיון והידע של בהארטי בתחום התקשורת, כפי שבא לידי ביטוי בפעילותה הנרחבת של בהארטי איירטל בהודו ובאפריקה.
עסקה זו מסמנת שינוי משמעותי בנוף התקשורת הבריטי ומדגישה את המגמה הגוברת של השקעות בינלאומיות בתשתיות תקשורת מרכזיות. היא מעלה שאלות לגבי עתיד התעשייה, השפעתה על התחרות בשוק, כשתושלם העסקה, היא עשויה לסמן תחילתו של פרק חדש בהיסטוריה של אחת מחברות התקשורת המשפיעות ביותר באירופה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם זה תקין שחברת חדשות בבעלות זרה...
    עופר ברשדה 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... תקבל מיקום בסריקת ערוצי השידור בישראל שוות ערך לערוצים ישראלים?
    סגור
  • 1.
    חני נחמיס (ל"ת)
    מרסל אלון 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור