השוק

אילון מאסק נחשף: "אני מקווה לעזור יותר לאנשים בעזה"

אילון מאסק, שחיבר את בית החולים השדה ברפיח לתקשורת הלוויינית של סטארלינק, שיתף ציוץ של עיתונאי אמירתי וכתב: "מקווה לעשות יותר כדי לעזור לאנשים בעזה"
מערכת ice |  1
אילון מאסק,בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
אילון מאסק, האיש העשיר ביותר בעולם, העלה היום (ראשון) ציוץ לחשבון הטוויטר שלו, בו טען כי הוא "מקווה לעשות יותר כדי לעזור לאנשים בעזה", זאת על רקע הפעלת הלוויינים של החברה שבבעלותו, סטארלינק, בבית חולים שדה שהוקם ברפיח בחודש שעבר.
מאסק התייחס לציוץ בטוויטר בו כתב איש התקשורת מאיחוד האמירויות, חסן סג'ואני: "סטארלינק של אילון מאסק בבית החולים השדה בעזה. באיחוד האמירויות הוא סייע למתקן שלנו לספק סיוע רפואי הומניטרי לאלף אנשים חפים מפשע, במיוחד לילדים. תודה אילון!". מאסק כאמור שיתף את הציוץ של חסן סג'ואני, וכתב ברקע: "מקווה לעשות יותר כדי לעזור לאנשים בעזה".
כזכור, כבר באוקטובר הצהיר אילון מאסק על כוונתו לחבר את עזה לאינטרנט באמצעות סטארלינק. ההצהרה עוררה סערה בקרב גורמים רבים, ביניהם גם בכירים בממשל הישראלי שהתנגדו להצעה. שר התקשורת קרעי בלט מבניהם ואמר כי ישראל תשתמש בכל האמצעים ברשותה על מנת להילחם בכך. אלא שבחודש שעבר, אילון מאסק הודיע כי הוא חיבר את בית החולים בעזה לאינטרנט, בהסכמת ישראל. 
בציוץ שפרסם בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), כתב איש העסקים: "סטארלינק פעיל עכשיו בבית חולים בעזה בתמיכת איחוד האמירויות וישראל". רשת סטארלינק מאפשרת למשתמשים להתחבר לאינטרנט באמצעות לווין, ולכן עוקפת את התשתיות הקיימות.
רק בחודש פברואר האחרון אישר משרד התקשורת לסטארלינק לפעול בישראל. החלטה זו נתפסה כמשמעותית במיוחד. הרשת אומנם לא תהיה זמינה לאזרחים כולם, אלא תאפשר גישה לאינטרנט במקרה של פגיעה בתשתיות על ידי מתקפה נרחבת על ישראל, למשל כחלק מהתרחישים המתוארים במידה ותפרוץ מלחמה מלאה מול לבנון או איראן.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהודון
    חנה 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלובון
    סגור